Nyanställd!

Hemmafru. Tyvärr har min titel som hemmafru lämnat mig. Numera är jag en hårt arbetande affärskvinna med titeln Telemarketer. Kommer jobba för ett stort IT företag.

Ord kan inte beskriva hur nöjd jag är med mig själv. Efter ca 7 tester och en jävligt intensiv arbetsintervju kammade jag hem titeln. Med ord som Brilliant, Impressive och Outstanding så är jag mycket väl värd den champagnen jag nu har i min hand.

Eftersom jag var tvungen att fira mig själv smög jag iväg till vårt shoppingcenter och införskaffade ett par byxor, kjol och skor. Så när jag kom hem smög jag in på toaletten, bytte om och håvade fram champagne flaskan. Sedan gick jag ner till Raffe och sa att vi måste fira. Där stod han som en jävla fågelholk och fattade ingenting.

När jag väl berättat situationen så blev det kramkalas (den barnvänliga varianten).

Lite gott känns det också eftersom det fanns mycket bittra människor som ifrågasatte hur i helvete man kunde flytta utomlands utan jobb. Finanskris eller inte. Success säljer.

over and out.


Kommentarer
Postat av: camilla moster

Grattis du är så väldigt bra,alla koppar i skåpet har du helt klart.Eller alla hästar i stallet,eller som Raffe alla läsk i backen kram ps.carl klarade sin uppkörning om du inte hört det redan ds.

2010-05-07 @ 17:58:42
Postat av: Emilia

Milla: Tack moster! Fan vad kul!!! Hälsa honom så mycket från mig. Miss you. Kram

2010-05-07 @ 22:05:32
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Yvonne Sjöbol

Hej, snuttan, är du trött efter en arbetsdag? Tjejerna ligger och softar. Dom tycker inte att jag skall jobba på Lindome Dagcenter på kvällar. Dom vill hellre vara i skogen hela tiden.



Nu är det bara 3,5 veckor innan ni är här igen! Härligt. Är det skönt väder? Vad har du för kläder när du jobbar? Åhh, va mycket frågor. det är så med mammor.



Älskar dig, puss mom

2010-05-10 @ 21:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0