I rätt riktning.

Nu är man tillbaka efter helgen som innehöll en miniresa till Stoke on Trent. Var på bröllop och det var egentligen inte så mycket att hänga i granen. Raffe hade rätt gällande att det inte var svårt att vara snyggast på festen. Engelsmän är för jävla dåliga på att klä sig och vårda sitt yttre. På väg upp till Stoke on Trent som ligger norrut tyckte Raffe att det var passande att "stanna till" vid Harrods och köpa presenten. Han uppskattade att det skulle ta 30 min, men det slutade med 3 timmar. Vilket ledde till att vi fick stressa som fan när vi gjorde oss i ordning = ingen lycklig Emilia.

 

Hur som helst så vaknade vi upp på söndagen och hade givetvis missat hotellfrukosten. Så vi fick ta det på vägen. Hittade även ett riktigt schysst slott där jag avnjöt ett glas vin. Var även i Shakespeares hemstad och kollade på huset där han föddes. Anrikt.


Idag har jag varit i Reading på en intervju inför en intervju. Det låter krångligt och det är det också. Fick göra ett test på nätet innan med massa jobbrelaterade frågor och lite matematik. Det visade sig att jag fick det bästa resultatet som en utlänning fått. Först fattade jag inte vad rekryteraren menade med utlänning, sen kom jag på att svenskar faktiskt är utlänningar när de bor i England. Men det slutade inte där utan jag fick göra ytterligare 5 test som också gick bra. Så nu sitter jag bara och väntar på att rekryteraren ska ge mig tiden för den riktiga och sista intervjun. Får väl se vad som händer, men det var en liten kick i röven att uppfylla deras krav med god marginal.

over and out.

 


Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Proud of you my darling.

2010-05-04 @ 16:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0