Aj som faaaaan!!!

Jag har förstått att Sverige också har haft högsommarvärme denna helgen och jag kan därmed med inte skryta. Kan bara nämna att vi också haft det. Så det så! Helgen inleddes med en afterwork där två av mina kollegor förklarade för mig att "under allt smink så döljer det sig en mycket fin kvinna". Tillåt mig att skratta. Har de sett en kvinna utan smink? Det finns väldigt få kvinnor som är vackra utan smink. En del vill tro att de är det, men det är ni inte. Ni ser precis ut som alla andra. Beiga, ojämn hy och små råttögon.

Ingen regel utan undantag förvisso, men nu pratar vi inte mer om det. Hur som helst så var deras poäng att jag antagligen hade varit smartare utan smink och inte bara ett "prettyface". Jag förklarade lugnt och pedagogiskt för de att det är deras förlust om de bara kan se till det yttre. Felet ligger hos de själva. Vi kom ingenvart i diskussionen som ni kanske kan räkna ut.

Igår blev det lunch och en god bok (varför säger man god bok?) i parken. Efter ca 2,5 timma kände jag att jag borde gå hem för att undvika att bränna mig. Det var ett STORT misstag. Jag borde inte ens lagt mig i solen utan skydd. Mina axlar har hållt mig vaken större delen av natten och jag känner mig mycket skamsen idag. Men jag är inte sämre än att jag lär mig av mina misstag. För jag tog på mig en långärmad skjorta, trots att det är över 25 grader och gick till äffaren och köpte en solskyddsfaktor. Bra Emilia!

Nu sitter jag bara och väntar på att det ska bli skugga på min enorma balkong så att jag kan gå ut och lägga mig på en filt, dricka ett glas rosé och läsa min bok.

Puss på er!

over and out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa, lilla, tänk på vilket fantastiskt solskydd du kan ha. Roligt att höra att du kommer att vara lite mer försiktig. Jag är nämligen rädd om dig.



Har hämtat Athena för ett par timmarsedan. Dom mysar på altanen nu. Skall ha klass kl 18. Nu kom Tena, hon visste nog att jag skrev till dig.



Love you, mom

2010-05-23 @ 16:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0