Afterworken från helvetet.

Igår var det dags för afterwork 2.0. Andra fredagen i rad som vi bestämde oss för att lägga arbetet bakom oss. Jag hade trots allt lite att fira med tanke på att jag blev nämnd, inför hela kontoret, som en av de bästa nybörjarna. Det hade jag inte räknat med, men tack.

Vidare till puben och en massa drickande. Kände mig bra i form och inte speciellt påverkad. Full alltså. Efter några timmar bestämde vi oss för att gå att äta. Mat är en mycket viktig del i mitt drickande. För har man tom mage så blir resultatet en dålig fylla. Vi skulle först gå till en bar, men då hade en annan svensk kille inte med sig sitt leg eftersom det inte fungerar i England. Bullshit tänkte jag eftersom jag precis visat upp mitt och det fungerade fint.

Så vi försökte på en annan pub och jag gick till baren och skulle beställa mat. Då bad servitrisen mig att visa leg. Vilket jag lydigt gjorde. Svaret blev att hon inte accepterade mitt svenska körkort. Jag tittade på henne och frågade om hon skojade. Nej det gjorde hon inte. "-Men du kan ju tydligt se att det står 1988!" Nej tyvärr.

Jag blev så jävla irriterad över detta jävla skitlandet. England är med i EU och då ska de fan acceptera mitt EU märkta körkort. Men icke. Till saken hör att jag sa att jag kan skita i vinet och bara beställa mat. Men den gubben gick inte. Trött och irriterad kände jag ett stort behov av att få lite föda i min stackars mage.

Spydde galla till mina arbetskollegor som inte alls uppskattade att jag klagade på landet som helhet. De tycker att man ska vara tacksam för att man får bo här. Jag är fan inte tacksam. Jag har rätt att bo här! Dessutom betalar jag skatt till de engelsmän som är arbetslösa och jag har inte utnyttjat systemet ett jävla dugg.

Hur slutade då historien? Jag blev alldeles för full och åkte hem. Min kropp ville liksom inte lyda trots att huvudet var med i matchen hyffsat väl. Vilken jävla skitfylla! Fan vad trist.

Kom hem till min underbara pojkvän som hade lagat middag och köpt blommor till mig. Hans belöning var att ta hand om resterna av en misslyckad afterwork. Men han är lika glad för det. Sådan är han. Min Raffe.

Nu sitter jag här med ångest över gårdagen. Funderar på att sjukskriva mig på måndag. Eller hela veckan. Kanske säger upp mig rentav.

over and out.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Jaa lilla, så var det att inte få någon mat.Tur att det blev bättre när du kom hem.



Vi var på fest igår men jag var hemma kl 2 så nu skall jag bara göra måndagsmötet och sedan skall jag ta tjejerna till skogen en stund. Dom längtar efter det.



Och jag längtar efter dig. Va skönt det skall bli att ha er hemma några dagar.



Puusar från oss.

2010-05-16 @ 11:32:20
Postat av: Yvonne Sjöbol

Hej lilla, tjejerna har varit hos veterinären idag och klippt klorna. Dom har även fått frontline mot fästingar så nu är dom rustade för sommaren.



Har du haft en bra dag på jobbet snuttan?



Älskar dig, mom

2010-05-17 @ 14:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0