Skönt när andra jobbar.

Dagen har faktiskt börjat bra trots att min kära pojkvän åkt till Italien på skidresa med jobbet tills på lördag. Jag är väl inte den som brukar lipa över lite ensamtid, men fatta hur fett jävla ensam man är i ett land där man inte känner någon. Om han tror att jag kommer låta bli han bästa whisky så har han jävligt fel. Nån form av kompis lär jag behöva.

Sitter i skrivande stund med fötterna på bordet och tittar på ett städteam som grovstädar mitt kök, ugn och spis. En ganska rogivande process. Vardagslyx i sin renaste form.

Till min stora besvikelse kan jag även meddela att det tyvärr börjat lossna gällande jobbsökandet. Precis när man vant sig vid glidarlivet så ringer de och undrar om man är intresserad av jobb. Fan! Aja, jag kan ju fortfarande gå dit och göra en pissdålig intervju för att säkra min tjänst som hemmafru.

Men vi ska inte ta ut något i förskott eftersom det krävs lite mer än ett telefonsamtal för att man ska bli anställd. Kan dock erkänna att det vore ganska trevligt att jobba så att man kan gå på afterwork utan dåligt samvete. Det känns liksom inte lika glamouröst när man suttit på röven hela dan.

over and out.

Kommentarer
Postat av: camilla

Du har det bra du ,Idag är victor hemma för att skriva provet till lastbil,o jag skall på magnus uggla igen kram.

2010-03-11 @ 08:43:28
Postat av: Yvonne Sjöbol

Hej pussen, väntar precis in 3 damer för makeup. Brudarna är lite sura på mig för att dom bara fått 2 kissepauser ännu. Sticker till skogen med dom när dom är klara.



Annars rullar det som vanlig. Mitt hus är också precis nystädat. Lycka till med din jobbintervju. Längtar så mycket till påsk när jag skall komma tiller.



Älskar dig, mommi

2010-03-11 @ 10:50:37
Postat av: Yvonne Sjöbol

Heeeeej, nu skall jag o tjejerna softa. Jag har sålt för 6300 idag. Bokat 2 klasser och en info om jobbet. Nu förtjänar jag vila.



Hur har du det? Lycka till med din jobb intervju i morogn. Hörde att Jonas o Tina skall komma till er. Kram mom

2010-03-11 @ 21:10:25
Postat av: Emilia

Moster: Vad roligt! Hoppas det går bra för honom. Nu har Tina och Jonas bokat resa hit, så nu är det din och Stefans tur. Om han är snäll kanske vi till och med kan åka till Brighton.



Mamma: Det ska bli jävligt kul när du kommer över. Jag har redan planerat en liten, liten överraskning till dig. Gött att du fått ordning på skype nu också! Kram

2010-03-11 @ 21:22:51
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: camilla

jag har oxå skype,bara så du vet

2010-03-12 @ 14:26:04
Postat av: Mangan

Tjena kollegi! haha ni har alltså ett städteam i ert mansion också?? Living the dream ;) ta hans finaste whiskey och spä ut den med päronjuice så han inte märker av mängden sen är du safe. Ha en riktigt go helg nu :)

2010-03-12 @ 15:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0