Laglös.

Då har man precis varit på banken i över en timma i ett försök att öppna ett bankkonto. Ett vanligt jävla konto utan lull-lull och glitter. Inget kreditkort. Bara mina tillgångar översatta till digitala siffror och sedan överförda via ett enkelt plastkort. Enkelt.

Gick det att ordna? Nej.

För det finns nämligen ingen garanti på att jag kan betala månadsavgiften på £12 (!) eftersom jag inte har något jobb. Det är ju liksom ingen risk som en bank vill ta i dagens finanskris. Det motsvarar minst en förpackning "Regaine" till den tunnhåriga curryindiern som gjorde sitt bästa för att vara så motbjudande som möjligt.

Men till min stora glädje har jag två alternativ. Antingen tar jag ett Basic konto där jag endast plockar ut pengar ur en bankomat (ni vet ett sådant man hade när man var 12 i morsans namn eftersom man var tvungen att ha fyllt 15 för att ha ett eget).

Om inte alternativet att alltid springa till bankomater känns lockande så kan jag öppna ett i min pojkväns namn! Faaaan vad gött!!! Skulle man kunna tänka, men problemet är bara att jag för tillfället har mer pengar än honom och inte vågar ta den chansen.

Jag må vara arbetslös, men att vara laglös och värdelös kom som ett brev på posten.

Fan också. Jävla skitbank!!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa du lilla gumman. Tänk vilka utmaningar. Har precis rekryterat din pappas granne i det stora fina huset.



Tjejerna har varit på promenad i ett strålande solsken. Ligger nykissade jämte mig. Jag är bjuden på middag hos mormor i Kjelle (bjöd in mig själv) Har därefter kl 18-cca 20.30 en hudvårdskurs hemma(tjejerna gillar) Sedan är det inte mycket kvar av kvällen.



Over and out, mommi

2010-03-09 @ 15:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0