Weekend, skaldjur och Miami.

Man har det ju rätt bra här ändå måste man säga. Inledde den gångna helgen med att ta oskulden på uteserveringen i torsdags. Egentligen har det varit uteserverings vänligt innan, men det har inte fallit oss in. Efter två flaskor blev det hemgång och köttfärs- och potatisgratäng.

Fredagen blev inte så pjåkig den heller. När Raffe kom hem efter jobbet fyllde vi en sportflaska och gav oss ut på en rejäl långpromenad. (Bild nedan)


På lördagen satte vi oss i bilen och styrde ner till Brighton. Ni vet Englands svar på San Fransisco. Bögstaden. Det fyllde verkligen alla mina förväntningar. Det var 19 grader varmt, mycket kramgoa killar och arkitekturen var förträffligt lik San Fransisco. Vi hade tagit med oss pasta- och kycklingssallad samt en flaska mousserande vin hemifrån. Så efter ett glas vin ute på piren slängde vi oss i en park och fikade. Med min vanliga tur så hamnade vi precis bakom ett gäng alkisar som hade en högre stämma än vad som kan klassas som civiliserat. Senare kom det även en rastafari och gjorde oss sällskap med sin trumma.



Med risk för att vara enformig så bestod även söndagen av långpromenad, söndagslunch på engelsk pub och en liten tur vid ett gammalt riddarslott. Så är det helt enkelt att bo i England. Man går mest runt i sin tweed kavaj och dricker. Det finns mycket får och lamm här också. En del går i hagar och en del ligger på min tallrik. Jag tycker om båda varianterna.

Nästa helg kommer jag hem och hälsar på. Morsan har lovat att det ska bli skaldjursfrossa - FAN VAD BRA! Saknar våra västsvenska räkor, kräftor och krabbor så att jag får huvudvärk.

En annan sak som jag saknar också är Miami och västindien. Så fort jag skaffat mig ett jobb ska vi boka en solsemester. Dessutom har min man lovat mig en Ted Baker väska när jag får anställning. Så det kanske är dags snart. Aja... Jag jobbar på det.

over and out.


Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

LillaLotta, nu kommer ni snart hem till oss och myser några dagar. Jag saknar dig jättemycket och det gör vovvisarna också. Nu skall vi snart gå och lägga oss. I morgon blir det jobb hemma hela dagen. Det gillar våra bäbisar.



Ha en härlig kväll och dröm söta drömmar.



Kramis från mammis

2010-04-12 @ 21:52:03
Postat av: camilla

du har det bra du emilia kram

2010-04-13 @ 07:05:48
Postat av: Emilia

Mom: Ja, nu är det inte långt kvar. Ska bli jätte skönt att komma hem och hälsa på. Ser fram emot att busa mycket med hundarna. Kram



Milla: Jo, man har inte så mycket att klaga på just nu ;) Ses nästa helg. Kram

2010-04-13 @ 12:02:37
URL: http://svensksynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0