Känsliga läsare varnas.

VARNING! Känsliga läsare som skiter fullständigt i en detaljerad rapport från mitt Sverigebesök avrådes starkt att sluta läsa nu....sluta sa jag. Klaga inte på mig sen bara.

Fredag
Någon däruppe måste tyckt att det var min tur att lyckas. För första gången sedan den vulkanen fick en fontänorgasm gick planen i tid. Inte alla flyg, men i alla fall vårt. Raffe blev svinsur för att vi inte hann med vinet i baren innan avgång eftersom jag ville köpa en macka, men det kompenserades när vi väl var fastspända. Anlände i götet 35 minuter för tidigt och där hämtade morsan oss i sin rosa bil. Hon har blivit väl tuktad och hade med sig kallt vin och öl.

Vidare hem till morsan, mitt flickrum och mina älskade, älskade hundar. Jag brukar inte vara den blödiga typen (har något fel på mina tårkanaler) men jävlar vad tårarna sprutade när Troya och Athena kom springandes. Glädjetårar! Morsan hade inhandlat skaldjur för en mindre förmögenhet och frossan var ett faktum. Senare på kvällen kom även min kära Amanda och lite annan allmänt lös släkt.



Lördag
Raffe skulle ner till Ljungby (ja, han har bott där, men reta honom inte) på bröllop och skulle åka senast 07.00. Klockan 10.00 tyckte jag att sängen kändes alldeles för liten och mer eller mindre sparkade iväg honom så att jag kunde breda ut mig.

För min del blev det sushilunch i Göteborg med Amanda och Johan. Äkta vänner växer inte på träd. Inte så sjuka vänner heller. Jag har verkligen världens bästa kompis-stall. Efter en avslutande kaffe på NK var det dags att förbereda inför kvällens grillning med Jenny och mitt gudbarn Hannah som fyllde år. Satan va gött det var med grillat alltså! När sällskapet hade stämplat ut begav jag mig till min kusin och drack lite vin. Åt i och för sig chips också, men det talar vi tyst om.


 


Söndag
Promenad med hundarna och sedan hem till farsan för ännu mer grillning. Han är en mästare i köket min far. Lite som Moberg fast utan svettiga hårlockar som nästan hamnar i maten.

Pratade med Raffe och det var på håret att jag inte fick hem honom. Någon tjej hade tydligen fångat brudens bukett (åtminstone i sin fantasi) och fått för sig att det var hennes och Raffes tur nästa gång. Det finns ingenting som slår känslan av att någon annan vill ha ens leksaker. Det blir liksom roligare så. För Raffes del var det nog tur att han kom hem till mig, har man det bästa kan man inte få mer. Touché!

Måndag
...och så var dagen för hemresan kommen. Softardag med promenader och middag hos mormor på schemat. Det är fantastiskt hur folk behandlar en när man flyttat utomlands. Nu känns det till och med som att släkten uppskattar att man hälsar på. Spännande känsla det där. Jag tror aldrig att jag ska flytta tillbaka till Sverige.

Väl på flygplatsen var det ett måste att sänka några piña colada för att slippa smälta alla intryck. Men konstigt nog var det underbart att komma hem till vår lägenhet igen. Den var nästan finare nu är när vi åkte. Är jävligt glad att basilikan överlevde också. De jävlarna är ju svintörstiga och man hinner knappt fylla på med vätska innan de har druckit upp. Det är därför jag gillar dem. Basilikorna.

Härmed tackar jag alla mina nära och kära för en fantastisk helg ♥

over and out.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0