Ja fifan.

Fredag 2/4
Hämtade morsan på Heathrow klockan 08.00 på morgonen och drog raka vägen in till Tower Bridge. En mustig frukost på Starbuck's inledde påskhelgen. Därefter åkte vi en stadstour med bilen och kikade på lite allmänt svintråkiga sevärdheter. Eftersom det var lite småtrist väder drog vi till Harrods i några timmar. Priserna var väl lite över min hemmafrubudget, men jag hittade en fin nyckelring som jag hade tänkt att köpa. Fast sen ångrade jag mig.



 

 
Efter en heldag i stan åkte vi hem till vår lägenhet. Morsan godkände lyan - vilket hon borde med tanke på att vi hade införskaffat nya satinsängkläder till gästrummet och även placerat ett påskägg i guld på sängen. Originalplanen var att äta påskmiddag under lördagen, men efter lite övervägning tog vi det på fredagen istället. Lax, makrill, ägg, skinkor och lite annat plock blev förrätten innan vi slog på stort. Helstekt lamm med rödvinssås och gräslökspotatismos. Munknull. Givetvis var allt hemlagat. 

Lördag 3/4
Sovmorgon och Bloody Mary frukost. Viktigt att grunda rejält när man ska hålla promillehalten i skick. Återigen in till London. Blev lite mer sevärdheter och jävligt mycket mat. Morsan blev konstant uppraggad, men det var inget som föll henne i smaken. Vad är det för fel på engelsmän mom? Jag och Raffe gick lösa i Diesel butiken. Ett par shorts till mig (tacka fan för nudlar nästa månad) och Raffe slog till på ett par jeans. Efter otaliga ölrundor drog vi hem till oss igen och åt ostbricka och chillistekta kingprawns. (Ett resultat av chillin finner ni nedan)



Söndag 4/4
Sista heldagen på morsans Londonweekend. Tog en liten bilrunda på landsbyggden. Hittade en feeet herrgård som vi skulle ta en kopp kaffe på. Men det blev vin för mig och morsan eftersom vi hade chaufför. Därefter hittade vi en jävligt anrik gammal pub där vi åt lunch och drack lite mer. Kvällen avslutades med en italiensk middag som tyvärr bara får 2/5 toasts. 

Måndag 5/4
Skjutsade morsan till flyplatsen efter en sjukt lyckad helg. Sedan drog jag och Raffe hem och inväntade killen som skulle installera våra nya tv kanaler. Så nu har man x antal bra och dåliga program som man kan insuga. 

Måste erkänna att det var lite trist att morsan åkte hem. Men nu är det bara 2,5 vecka kvar tills vi kommer hem och hälsar på. Jag saknar mina hundar så det hugger i bröstet, så det ska bli skönt som fan. 

over and out.

 

Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Åhhh, detta var en helt fantastiks helg, Snuttan, Jag saknar redan dig och er. Helgen var både gourmetmässigt och på alla andra plan otrolig.



Jag har beställt dina skor. Dom är här när du kommer hit, bra va. Vi beställer en ny Londonresa för mig när jag är hos er.



Tena Lotta ligger nedanför mig nu när jag jobbar. Hon vill gå till skogen, men först skall jag ner i gymmet och träna.



Vi hörs säkert under dagen älskling.



Your mommi



Då skall vi också hälsa på Oskar och Dazzle.

2010-04-06 @ 08:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0