Guds gåva till mänskligheten.

...JA!

Det är befogat att ha den rubriken när man precis köpt en ny micro. Vi hade ingen när vi flyttade in i lägenheten och det fulaste jag vet är att ha en micro på köksbänken. BIG NO NO! Har bott här i snart 2 månader och fått använda ugnen till att värma min mat. Eftersom jag är hemmafru så äter jag alltid gårdagens middag till lunch. Men det har varit ett helvete alltså. Antingen tar det typ 40 min att värma en portion, eller så vrider man upp  temperaturen och torkar ut maten. Inte så sexigt.

Därmed har jag gått och funderat på hur fan man ska lösa det. Ingen av skåpen är breda nog att ställa in en micro i och jag kan ju inte gärna ha den i sovrummet. Däremot har vi ett litet förråd/skafferi i köket där vi har all skit som inte får plats någon annanstans. Enda problemet är att det inte finns något vägguttag därinne. Men med en förlängningskabel och lite kvinnlig list går det mesta att lösa. Inte så vackert - men vad fan det är ju bara min lunch vi snackar om.




Nu får vi bara hoppas att den där jävla vulkanen tar och lugnar ner sina upprörda hängslen. Annars blir det svårt för mig att åka till Sverige på fredag.

over and out.


Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Hej Gumman, jag hopps att ni kan komma på fredag. Härligt att du lever civilicerat igen med en micro.



Vi hörs, puss

2010-04-20 @ 07:39:58
Postat av: Two olsson sisters

vad skönt att ha en micro^^ Förstår att det varit jobbigt, värmer också alltid gårdagens middag till lunch! Fungerar den bra då?//Emma.

2010-04-20 @ 08:09:57
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: liindblaads

heej mkt bra blogg du :)

2010-04-20 @ 08:17:37
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: Emilia

Mom: Ja, det får vi fan hoppas alltså. Man har ju längtat en hel del. Puss



Emma: Ja, det har varit ett jäkla meck. Men nu fungerar det utmärkt! Sparar lite tid om inte annat.



Liindblaads: Man tackar!

2010-04-20 @ 10:22:59
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Yvonne Sjöbol

Godmorning dear, Prognosen ser bra ut just nu på kartan tills i morgon. Jag håller alla tummar jag har.



Puss

2010-04-21 @ 08:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0