Fega och lättlurade svennar fick moralpanik.


                  


För första gången på jävligt länge kan jag faktiskt använda den här bloggen till det den är till för. Att spy galla. Att bli så upprörd att man knappar på tangenterna i takt med sin egen hjärtklappning. Hade jag varit en mediaprofil hade jag förmodligen sagt något så dumt i ett konversiellt forum just nu att hotbreven hade haglat in.

Det gäller alltså svininfluensan. Denna jävla influensa som fick en hel värld och inte minst ett gäng nervösa nordbor att ligga sömnlösa i flera månader. Framför sig kunde de se (eller ska jag skriva ni?) mänsklighetens undergång, mätt med bibliska mått. Undergången. 2012. Den nya digerdöden var här för att stanna.

Nu gällde det alltså att agera fort som fan. Köpa hem varenda jävla skittidning som rapporterade om misären. Skulle tro att de enda som skrattar just nu är Aftonbladet och andra lösnummer tidningar. Folk slutade ta i hand när de hälsade. De förbrukade så mycket handsprit att sjukvård och andra sektorer som faktiskt behövde den stod utan. Hur fan skulle de klara av att undvika smittan? Kunde de låsa in sig i 10 år och bara leva på konserverad ravioli?

Man kunde riktigt mäta energin i den aura med panik som strålade över folks huvuden om någon berättade att deras sambo eller dylikt var smittad. Men värst av allt var nog ändå när folk ställde frågan om vaccination och man lugnt och avslappnat svarade att man inte skulle vaccinera sig utan att immunförsvaret förmodligen skulle reda ut det själv om man smittats. Herre-jätte-jävlar. Om blickar kunde döda skulle min begravning ägt rum för längesedan. Hur kunde jag vara så ansvarslös? Hur kunde jag mörda min omgivning på det sättet?

Jag var i Los Angeles när influensan var som värst och som ni minns hade sin början i området. Jag var i London och mötte folk med munskydd på flyplatserna. Jag hälsade på folk genom att ta i hand - som jag är uppfostrad att göra. Och vet ni vad? Jag lever än idag.

Så vem är det som ska skämmas nu? Inte de som valde att vaccinera sig. Alla bestämmer själva. Men de jävlarna som fick sådan panik att deras värld stannade upp. För er vetskap så var inte vaccinet gratis. Det kostade skattebetalarna miljarder och tack vare det kommer era barn att få äta bröd och vatten i skolorna de närmsta åren. Ni kommer att få köra runt på dåligt underhållna vägar och till slut kommer ni väl att få betala mer skatt.

Vid sådana här tillfällen är jag jävligt glad att jag inte kommer att bistå svenska staten med en enda krona skatt inom en överskådlig framtid.

over and out.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0