Tid är pengar.

2009-09-15 13.00 
Clapham, London.


Har precis ätit frukost och druckit upp den sista droppen kaffe. Idag regnar det ute vilket jag finner ytterst tillfredställande. Jag har nämligen inte tänkt att gå utanför dörren idag och regnet tar bort det dåliga samvetet. Min pojkvän är på jobbet, eller aa, han är på någon slags racerbana och leker med bilar. Det kallas tydligen "kundevent". Det största mitt företag någonsin bjudit på är en ficklampa som vi fick i julklapp. Den hade även ett praktiskt fodral som gick att fästa på mitt bälte bredvid all annan skit som kallas utrustning. Tack så mycket, den lär jag ha god användning för när jag inte jobbar. Jag tänker mig högklackat, schyssta jeans, en mysig höstkofta, ett svart skärp och min praktiska ficklampa.


Det har ju som bekant blivit en del resor det gångna året. Vilket i och för sig faller sig naturligt om man skaffar sig pojkvän i ett annat land. Det är svårt att driva ett förhållande endast över en taskig skype-linje. Visst är det underbart att resa mycket, men när man jobbar 44 timmar på en helg och får 3 timmars sömn från fredag morgon till söndag kväll så tycker jag nog inte att det kallas lyx. Då kallas det belöning.


Man väljer själv hur ens liv ska se ut. Det är ett aktivt val att flänga runt som en zigenare, men ibland önsar jag bara att det fanns mer tid. Åt mina vänner och min familj. Ibland får jag ruskigt dåligt samvete för att jag inte hinner umgås med dem jag älskar.

Det är vid sådana här tillfällen, när man sitter i joggingbyxor i en säng i London, som man får tid att tänka. Man hinner bearbeta den dimma som kallas livet och man försöker komma på en plan hur framtiden ska se ut. Mer tid borde definitivt läggas på klonforskningen för jag behöver några kopior av mig själv för att vara på alla platser jag vill på en och samma gång.

Folk svälter ihjäl varje dag och här sitter jag och beklagar mig över mina problem. Det är som det är helt enkelt.

and i'm out.


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag håller med dig gumman.. Timmarna på dygnet räcker liksom inte till för allt man vill göra! Sen när man väl e ledig kommer alla måsten och man får inte tid över till nåt! Rastlöshet existerar inte längre i min värld. Och tänk då att jag brukar vara världens mest rastlösa människa! Jag tänker på dig älskling! Hälsa Ralf och njut av din belöning. Du är såå värd det! Puss

2009-09-15 @ 14:52:51
URL: http://friday.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fel bloggadress.. Haha. Du ser! Jag e trött.. Men jag gillar att åka från jobb nr 1 till jobb nr 2! Komma hem , sova tre timmar å så upp igen! Frågan är bara hur länge man tycker det e kul .. Kyss

2009-09-15 @ 14:56:26
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: Anonym

Passa på och njut, själv har jag sprungit med vovvarna, varir och shoppat min resväska och köpt mig en grå mysig stortröja.



Hälsa Ralf. Jag är i Trollhättan i 2 dagar men kommer hem på kvällarna.



Mitt plan till Barcelona går 12.40 på fredag. Vi hörs därimellan.



Kjelle har klippt gräset och kantklippt. Det är sååå fint.



Kram Your mom, love you.

2009-09-15 @ 16:05:48
Postat av: Jossi

Jag tänker ofta på dig hjärtat. Självklart väljer man sitt liv men ibland blir inte valen som man trott eller tänkt sig och det är då det blir jobbigt. Du ska alltid göra det som känns bäst för dig och det finns inget som säger att man måste ta alla beslut ensam! Du har kvar oss alla även om du är på andra sidan jordklotet. Njut! Massa kärlek

2009-09-15 @ 18:27:03
URL: http://jossigossi. blogg.se
Postat av: Emilia

Frida: Det ligger helt enkelt i släkten att jobba ihjäl sig. Vi kan vara sjukskrivna ihop när vi är 27 och har gått in i väggen. Såg att du ringde förra vecka, men jag slår dig en pling på söndag när jag kommit hem. Älskar dig!



Mom: Gött, du kan räkna med att jag kommer ta den väskan när jag ska iväg. Som sagt, vi hörs innan du åker. Puss



Jossi: Det värmer otroligt mycket. Vad sägs som en romantisk middag väldigt snart? Du, jag och Shibbie. Kääääärlek!

2009-09-16 @ 13:23:14
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Jossi

Det låter helt underbart, självklart ska vi det! Meddela bara hur ni jobbar för jag har lättare att anpassa mig med mina få dagar i skolan. Glad jag blev nu, längtar. Många pussar och kramar

2009-09-16 @ 16:22:50
URL: http://jossigossi. blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0