Det är en dag imorgon också!

Öga mot öga med fienden. Champagnen står inom en armlängds avstånd och aktiverar varenda nervtråd som finns i hela kroppen. Det känns nästan lite nervöst det här. Som inför en viktig arbetsintervju eller precis innan kyssen som inte går att kämpa emot. På sätt och vis känns allt förbestämt.

Musiken flödar genom högtalarna och kroppen gungar som om den försöker berätta något för mig. "Det är feeeest idag Emilia, för faaaaan". Jag har precis haft kvartsamtal med mig själv där jag berättat att jag ligger bra till och har ett gott humör, men jag måste varva ner och ta varannan vatten. Som när man var liten sitter jag och nickar förstående och tänker att jag verkligen ska göra mitt bästa. Men jag vet att jag bara lurar mig själv. Snart är det inte jag som bestämmer.

Morgondagen kommer att bestå av självmordstankar och feberfrossa. Kontosaldot kommer att vara våldtaget och klackarna på de nya skorna helt utslitna. Hårets vackra lockar kommer ha samma kvalitét som mina gamla Barbiedockors. Mobilens samtalslista kommer att vara grädden på moset i min självspäkningsturné.


Ni vet sådana människor som säger att de kan ha roligt på krogen utan sprit? Skitsnack! De låtsas bara att de har roligt. Men mig lurar de inte. För jag vet att ju mer man dricker desto bättre blir det. Man slutar helt enkelt dricka när man på något instinktivt sätt tagit sig hem och stupat i sängen - med alla kläder på!

Någon gång i mitt liv ska jag skaffa en sund relation till alkoholen. Men just nu njuter jag av att var ung och dum. Gammal och patetisk kommer fortare än man anar.

Skål!

and i'm out.

Kommentarer
Postat av: AAngelica

2009-05-22 @ 14:25:19
URL: http://mymaking.blogg.se/
Postat av: Angelica

Me like!

2009-05-22 @ 14:25:31
URL: http://mymaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0