Rätten att välja

Moral. Värderingar. Principer. Det är väl egentligen dessa små mentala komponenter som gör en till den man är. Sedan finns det ju tillfällen då man fullständigt skiter i vad som är rätt eller fel. Ibland för att det ska gagna nuet, ibland för att det ska löna sig i längden - och nästan alltid för egen vinning.

Jag är en person med mycket fel och brister. Det erkänner jag. Det finns ingen anledning att förmedla en utopi av mig själv för att spela ett spel som inte kan vinnas i längden. Men jag står för vad jag gör (ibland tar fylleminnesluckorna dock överhand) och jag är ärlig mot mina nära och kära.

Om jag skulle börja räkna upp mina dåliga val så skulle mitt tangentbord troligtvis slitas ut innan listan var klar. Så jag väljer istället att visa er två av mina bästa val. De valen som gör mig stolt och aningen tillfredsställd.

HYCKLERIET Ett extremt bra beslut där jag aktivt tagit avstånd från dårskapen som hjärntvättar folk för att överleva.

MITT BIDRAG Detta hänger på sätt och vis ihop med ovanstående punkt. När mitt hjärta en dag slutar slå vore det en ära att bidra till att någon annan får leva. Jag ska uppenbarligen ändå inte till himmelen. Det är en skam att inte alla människor resonerar på samma sätt.

Kanske känns lite klyschigt och egenkärt att slänga upp detta och tro att jag är en bra människa på grund av det. Men faktum är att den här bloggen har kommit att handla så mycket om självironi att jag känner att jag vill berätta vad som får mig att sova gott om nätterna. Inte bara vad som ger mig magsår och ångest.

Välj dina ord med smak, du kan tvingas äta upp dem.

and i'm out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0