Telenor vs. blondiner

Ibland har idiotin helt enkelt inga gränser.

Vaknade imorse och kände mig som något som dött, men återupplivats av en rejäl HLR. Gav mig själv en välplacerad käftsmäll och steg upp ur bingen. Tog på mig min absolut vidrigaste sossemundering och gav mig ut i skogen med mina hundar. Ca 40 minuter fick räcka innan frukosten. När jag sedan satt i lugnan ro och åt min torra knäckemacka så kom en gul postbil uppkörande på min uppfart. Därefter stod en stor brun kartong och blängde på mig på trappan. Morsan hade tydligen beställt en ny dator (ja, jag bor hemma).

Det finns inte mycket som ger mig mer njutning än att installera och montera så jag var ju lagom våt i brallan när jag började packa upp morsans inköp. Men extasen omvandlades ganska fort till en enorm besvikelse. Enligt morsan hade hon beställt en liten bärbar dator (8,5 tum eller dylikt), men när jag öppnade kartongen fick jag se något som fick mina icke befintliga armhår att ställa sig rakt upp. Jag fick en flashback till 2002 och hade helt plötsligt en "Nec" i min hand. Ni vet en sådan fullkomligt värdelös mobiltelefon som vägde 45 kg och som operatören "3" envisades med att sälja i början av deras ledsna karriär.




Jag gick in till morsan och förklarade med lugn och pedagogisk röst att hon var en fulländad idiot och att hon skulle ge blanka fan i att beställa saker utan mitt godtycke. Hennes puls gick från sengångare till vettskrämd kanin på ett ögonblick och hon hade väldigt snart Telenor i luren.

Efter många om och men visade det sig att en telefonförsäljare ringt till morsan och erbjudit ett trådlöst bredband. Då förklarade hon att hon endast avnänder Telia eftersom hon anser alla andra vara odugliga. Men säljaren fortsatte mala på och kunde intyga att han arbetade för Telia. So far so good. Men när morsan fick hem datorn stod det Telenor på alla papper.

Det lilla slugna aset hade alltså uppgett att han arbetade för ett annat företag. Vadå, nog för att morsan är 48år och dessutom blond, men det finns väl gränser för hur blåst man kan vara? Den dumme fan erkände dessutom incidenten genom att spela upp samtalet där morsan godkänt beställningen. Hon fick lov att lämna tillbaka skiten och återkalla abonnemanget. Men jag tycker inte att han ska komma undan så lindrigt. Jag föreslår att morsan går till botten med det här. Bara för att det är gött.

Vi kan håna antikens folk för vad de trodde om världen. Men vi kan inte håna dem rakt i ansiktet på dem, och det är det som irriterar mig.

and i'm out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0