En annan generation

Igår var jag hurtig som satan. Gick upp tidigt och åkte och simmade med Frida. Det var riktigt jävla skönt och jag funderade på varför man inte gör det oftare. Det tog inte lång tid innan jag kom på varför. Hela jävla bassängen kryllade av pensionärer. Givetvis skulle alla motionssimma. Jag har i och för sig svårt att tro att man får någon motion av att flyta runt som en gammal svamp.

Av någon konstig anledning beter sig dessutom gamla människor som om de äger världen. De tar plats och så fort någon annan människa andas så sätter de igång och klagar och jävlas. Visst att man ska ha respekt för de äldre och så vidare, men borde inte de också ha någon form av respekt. Eller har de ett frikort i otrevlighet?



Okej att de byggt vårt samhälle som det är idag. Men så jävla bra är det inte. Våra traditioner är fullkomligt nerpissade, kriminaliteten har eskalerat och ekonomin är som ett dåligt skämt. Detta har pensionärerna byggt. De började skapa det nya Sverige på 50-talet, när de var unga och ambitiösa. Men nu sitter de bara på sina arslen och klagar över den allmänna pensionen. Hur vore det om ni sparat lite privat också?

Nä, jag skiter i ålder. De som förtjänar min respekt får den. Ni andra kan vänligen resa er upp ur motionsbassängen och lämna lite plats för de som vill prestera. Eller åtminstone hålla käft när jag vill simma förbi.

Blink your eyes just once and see everything in ruins.

and i'm out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0