Skrämmande utveckling

Debatten om de nyexaminerade piketpoliser och deras fest har säkert inte undgått er. Det ska enligt media ha spårat ut rejält när en strippa tog sig en sväng med höfterna och poliserna valde att klä av sig nakna och posera med sina tjänstevapen. Opassande? Ja, hur fan kan man ta in en strippa på tio gubbar? Hade jag varit tillsammans med någon av de männen hade jag ju inte velat att en liten flicksnärta skulle jobba upp deras paket och sedan lämna de ensamma med sina manliga kollegor. Nej sedu, det är att leka med elden.

I ärlighetens namn finns det en sak som irriterar mig i debatten. Och det är att den överhuvudtaget excisterar. Detta är alltså människor som arbetar i stridens frontlinje. Sverige kanske inte är så gangsta som många andra länder. Men ta dig ut till en av våra trasiga förorter så ska du nog få se att deras pistoler är dödande nog. Dess avsaknad av respekt för polis, räddningstjänst och sjukvård får mig att insinktivt vilja bygga en atombomb hemma i garaget och placera ut den mitt i centrum.

Det finns många sidor att se på situtationen. Att poliser strax innan de åker in i Rosengårds kravaller peppar upp varandra genom att kalla folket för "apajävlar" är kanske inte okej. Men det är vad som kallas mänskligt. Ta nu en riktigt jävla noga funderare på om det är människor vi vill ha i unifomerna eller inte. Om utvecklingen fortsätter i samma takt och mot samma håll så kanske vi helt seriöst borde be asiaterna att jobba fram någon schysst robot. Men fram tills dess så tänker jag inte dömma den polis som uttalar rasistiska åsikter. Jag tänker inte tycka att det är konstigt att piketen vill visa kuken tillsammans med sina vapen och ha strippor på sina fester. Och jag tänker inte resonera att hela poliskåren är korrupt.

Det gör inte mig till rasist eller antifeminist. Det gör mig till människa. En sådan som har en liten, liten förståelse för att dessa personer offrar sina liv för andra och är priset inte högre än såhär så betalar jag gärna flera gånger om. 
I rest my case.

and i'm out.

Kommentarer
Postat av: Aa

2009-02-16 @ 17:42:06
Postat av: Angelica

Helt rätt!

2009-02-16 @ 17:43:15
URL: http://mymaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0