Pest eller kolera

Jag vet inte vad som är värst. Att SVT ändrat melodifestivalens röstningsfunktion eller att folk faktiskt blir upprörda över. Den senare faktorn känns dock som ett större hot mot mänskligheten och dess intellektuella utveckling.

Det finns nog inget som ger mig mer spysmak i munnen än melodifestivalen. Helt okej om man hade haft en tävling där ett gäng avdankade miffo a lá Carola stod och skränade med sin tuggumi-pop. Men att vi ska smutsas ner med deltävling efter deltävling gör mig fysiskt sjuk.

Tänk om det dessutom vore så enkelt som att inte titta på programmet och därmed inte tillhöra gruppen nyförlösta mödrar med fett hår, barn under 10 år och pensionärer som tänker nyttja sin tv-licens kostnad till fullo genom att kolla på exakt all skit SVT kan komma på. Men nu råkar det vara så att jag har skapat ett beroende att kolla på diverse nättidningar så fort mina fingrar hamnar på ett tangentbord. Nu har nöjet att skåda världens misär och stridigheter övergått till att handla om schlager.

Att det sedan ska nå varenda löpsedel om huruvida det är enkelt att lägga pengar på att stödja detta helvetespåfund genom röstning är droppen som får min bägare att rinna över. Hur kan svenska folket helt seriöst tycka att det är bra. Jag får starka misstankar om att låtarna antingen är producerade av någon slags daglig verksamhet för funktionshindrade, alternativt ett litet projekt som någon halvtaskig musikskola i Bollnäs har kommit på.

När alla helvetes deltävlingar är över kommer den stora kvällen då alla orakade, sossefeta Svensson familjer sitter och bäljar i sig popcornskål efter popcornskål, för nu är det spännande. Nordman eller Kicki Danielsson. Fan vad det kittlar i lustcentrat. Detta är definitivt bättre än sista gången det äkta paret tog sig en snabbis efter att barnen somnat.

Skammen över att vara svensk medborgare når toppen när det är dags för final i Eurovision song contest. Jag tror inte att jag behöver säga mer än att Olsen brothers anses skapa bättre musik än våra artister. Hörde dessutom att ett eventuellt namnbyte stod på schemat. Eurovision freak show. Så vet man vad man får.

Alla har rätt till min åsikt.

and i'm out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0