Lastbilsepedemin

Jag har sedan en tid byggt upp en hel del aggression på en viss yrkeskategori. Närmligen lastbilschaufförer, närmare bestämt leverantörer av varor och annat småplock. Detta jävla pack alltså. Det måste vara det mest korkade folket som går i ett par skor. Jag slår ta mig fan vad om att deras IQ kan räknas ut genom att ta medelsnittet, ca 80, och dela det med antal körda mil på vägen. Det finns liksom ingen hejd på dumheten.

Om ni har en riktigt jävla dålig dag. Säg till exempel att tjejen helt plötsligt har klamydia, trots att ni var tillsammans i 4 år och du inte har det, så kommer din lastbilsleverantör att ha det värre. Åtminstone om man utgår från dennes humör. Är det 2 meter fram till dörren som han har parkerat framför så vet han inte hur han ska få in varorna eftersom det är jävligt omständigt att man inte kan parkera inne hos butikerna eller godsmottagarna. Denna sortens människa skulle heller aldrig vänta på något. Han, för det är oftast ett manligt svin som bemästrar spakarna, väntar tillräckligt på rödljus och annan skit som stör hans körrutiner.

Jag vet inte om det beror på att avsaknaden av mänsklig kontakt i lastbilen gör dessa "människor" till socialt missanpassade eller om de föds sådana och därmed passar så väl in i yrket. Det vore kul om någon hade ett svar på detta. För det är för mig ett mysterium hur någon kan vara så arrogant och otrevlig, samtidigt som man arbetar i ett service yrke. Begreppet "sprudlande personlighet" var något som aldrig annamades på transport-linjen på gymnasiet. Om de här idioterna ens har en gymnasie utbildning. Man börjar ju tveka.

Jag höjer ett varnande finger att fråga hur de mår. Det mina vänner, är som att öppna pandoras ask - på riktigt.

Have you ever looked fear in the face and said I just don't care?

and i'm out.

Kommentarer
Postat av: Döskallen

Erkänn nu att du älskar dessa feta jävlar;)



Puss

2009-02-10 @ 14:07:58
Postat av: Jenny

Måste bara instämma på detta och att du är mitt allt;)

2009-02-10 @ 17:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0