Bra start på dagen

Jag blev så trött idag när jag skulle åka till jobbet. Till skillnad från vanliga morgonar hade jag ett jävla tempo på rutinerna och lyckades bli klar utan att springa runt och kallsvettas för att tiden sprungit iväg. Sen var det bara att ge sig ut i trafiken. Men jag kom inte mer än 8 kilometer innan min tur vände.

Ni vet sådana fullständiga idioter som lyckas få bensinstopp. Fråga mig inte hur det är möjligt med tanke på mätare, varningslampor och annan modern teknik som gör det klart för föraren att det är nog fan dags att fylla på lite bränsle. Imorse var den idioten jag

Jag satt i bilen i godanro med reservlampan tänd, men eftersom jag bara hade kört 3,8 mil och reserven är på 10 liter så planerade jag att tanka efter jobbet. Hade kanske hjälpt min sak om jag inte trycker på nollställningen mer än en gång efter att lampan tänds. Jag fick sådan god lust att bara lämna bilen och aldrig mer återvända. Det kändes som ett hån mot mig, skapat av någon som ville mig ont. Sköt bort tanken på att mitt IQ förmodligen inte överstiger en utviksblondins. Någon annan gjorde detta mot mig. Det måste varit så.

Som tur var så var morsan snabb ut på fältet och redde ut situationen och jag lyckades ta mig till jobbet i tid. Så det ska bli helt underbart att se vad resten av dagen har att bjuda på med tanke på dess inledning. 

Erfarenhet är det namn som man gärna ger sina misstag.

and i'm out.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0