Ålderskris

Ligger fortfarande i min säng. Har precis druckit upp sista skvätten kaffe från födelsedags- frukosten på sängen. Fyller nämligen 21 år idag. Känns inte alls speciellt bra. Vet inte om det beror på att 21 är en menlös ålder i Sverige eller om det beror på att åren har speedat upp rejält tempo-mässigt.

20 känns som en så bra ålder. "Nä, men hon är bara en liten 20 åring" Då kommer man undan med mycket. Men att vara 21? Ni behöver icke göra er besväret att påpeka att jag har många ångestladdade födelsedagar framför mig. Det finns redan med i beräkningarna. Men jag är lite skrämd. Jag som annars brukar vara lugn inombords har en ganska olustig känsla. Känslan av att behöva omvärdera mitt liv och ta tag i de små sakerna som ligger och gror. Okej, jag gör det. Jag skiter i krisen och tar tag i mig själv. Bra.




Dagen till ära ska jag gå ut och käka och dricka lite öl med mina högt älskade kollegor. La familia. Imorgon blir det den biologiska familjen som får komma på kalas.

All my doubts that fill my head are cascading up and down again.

and i'm out.

Kommentarer
Postat av: christine

GRATTIS gumman!! Hoppas du får en fin födelsedag=) puss å kram C

2009-02-11 @ 11:07:42
Postat av: Maria

Grattis på din dag.

2009-02-11 @ 12:19:03
Postat av: Emilia

Christine: Tack så mycket!! Vore kul att ses snart igen. Puss



Maria: Man tackar.

2009-02-12 @ 16:51:04
URL: http://svensksynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0