Ett utdrag ur mitt liv.

Dagen inleddes med gråmulet väder och vi bestämde oss ganska snabbt för att en film skulle sitta som en smäck. När jag reste mig upp för att vinkla persiennerna till totalt-mörker-mode så insåg jag att det var strålande sol. Inte ens efter att ha varit i den här staden en längre period har man mage nog att sitta inne när alla andra dragit på sig sina rollerblades och en bikini med amerikanska flaggan.

Så vi slängde ihop lite prylar och begav oss till Malibu. Med mig bakom ratten blev det en trygg och njutningsfull resa från bra till bättre. La oss och stekte ett par timmar tills vi åt en mustig lunch. När samvetet var rent och vi utnyttjat vädret tillräckligt mycket så åkte vi och gjorde manikyr och pedikyr.


malibu beach california 2004


Det är verkligen lyx att sitta i en massagestol och ha en arbetsmyra vid fötterna och en som jobbar frenetiskt på händerna. Filande, putsande och masserande i en härlig mix. Mitt enda problem är när de helt plötsligt väljer att ställa någon fråga t.ex. gällande hårdheten på massagen. Engelskan är så illa att jag bara sitter och tittar på dem tills de visar med hjälp av kroppsspråk. Det brukar gå bra trots allt ändå. Man kan säga att vi förstår varandra.

Sitter och småkikar på om jag ska boka en vecka i London i september. Känner att jag behöver det. Måste ha semester från semestern. Styr förmodligen upp det imon efter att min kollega bekräftat ledigheten.

Nu ska jag fokusera på vinet och lägga upp en planering kring att vi ska äta ett mål mat till innan dagen lidit mot sitt slut.

and i'm out.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Härligt du har det. När du planerar ditt London så tänk bara på att din mamma är på en lyxkryssning i Medelhavet from den 18 september och 8 dagar framåt.



Sedan en spa weekend i Köpenhamn 9-11 oktober. Det gäller att passa in det ememllan snuttan så att vi har någon hemma till brudarna.



Åhh, lilla, du har det så gott och upplever såå mycket. Enjoe. Har precis sprungit med damerna igen.



Kram mom

2009-08-20 @ 09:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0