Skrivkramp

I skrivande stund sitter jag med ett glas vin i handen och har börjat skriva på ungefär 47 olika slags blogginlägg, men texten flyter liksom inte. Jag känner mig inte djup och irriterad. Snarare glad och lättsam. So here is what we do. Jag låter fingrarna leka med tangenterna så får vi se vart vi hamnar.

Kan ju köra någon slags resumé av den gångna helgen. Torsdagen bjöd på en mindre mängd öl hos min morbror, skulle upp och jobba dagen därpå. På fredagen så utfördes allmänna påsktraditioner. Gick ut i skogen och korsfäste allt jag kom över. En och annan groda, fågel och harunge fick smaka på korsfästning. Även ett rådjurskid strök med. Det var helt perfekt väder, eftersom solen gassade och svettpärlorna rann utmed deras utsatta kroppar. Religion är verkligen helt underbart vackert. Speciellt om någon måste dö för sin tro.

Resten av helgen har spenderats i suktandets tecken. Alla har varit fulla och lyckliga och jag har bara jobbat. Trots att det var en kort-helg så har jag uthärdat 30 timmar på tre dagar. Om man skulle ta och bli arbetslös istället tro. Under gårdagen gick jag runt och stoltserade att jag skulle dricka som om det var det sista jag gjorde på kvällen. Men vad fan händer? Hade några polare hemma och strax efter 12 så hissade jag vit flagga. Jag var så trött så att jag höll på att avlida.

Vaknade dagen till ära med ett gigantiskt morgonstånd. Åtminstone mentalt för det var jävligt skönt att var ledig. Tog en promenad med hundarna, städade och pillade i trädgården. *Gäsp* Sen så återställde jag balansen genom att ta mig ett glas rödvin och satte mig i solen med hundarna vid min sida. Pass på för nu säger jag det: hade hemskt jävla gärna suttit bredvid killen i London istället. Vilket åtgärdades med ytterligare några glas vin..



Imorgon är ännu en chans att misslyckas.

and i'm out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0