Cirkus

Vanligtvis så brukar jag njuta av att åka både till och från jobbet. Tanken på att ha en hel arbetsdag framför sig, ovetandes om vad som kommer ske, pirrar gott i systemet. Sen att få åka hem på kvällen efter att ha varit på jobbet i nästan 13 timmar är också ganska tillfredsställande. Sträckan som jag färdas i min bil för att komma från punkt A till punkt B är därmed viktig. Att bara sitta och köra, lyssna på musik betydligt högre än vad som är gynnande för hörseln och se vägen försvinna i backspegeln är harmoni.

Men sedan hände något. Den vackra naturen och annalkande våren hade förpestats med de osmakligaste av planscher. Cirkus Maximun är i "stan". Skjut mig.

Då undrar man ju genast vem i helvete det var som fixade layouten på deras planscher. Regnbågens alla färger och glitter i en salig blandning som skulle få vilken pårökt snorunge som helst att börja onanera till den vidriga färgkombon. Tydligen var begreppet "less is more" inget som nådde cirkusvärlden.



För att utveckla panikattacken kommer följande frågeställning upp i min trötta skalle. Hur kan man vilja betala pengar för att titta på freaks? Nog för att "svenska" cirkusar inte har så många skäggiga damer, men det har ju förekommit en och annan göbbe med mer eller mindre påtagliga defekter som får publiken att skratta. Trots att jag har en bonneuppfostran och att traktorer är mer förekommande än bilar så har jag lärt mig att man inte skrattar åt andras misär.

Och djuren då? Jordbruksverket har nyligen stiftat lagar som säger att en hund inte får vara ensam mer än 6 timmar i sträck per dag och en katt ska ha mänskligt umgänge minst 3x20 min per dag. Men att en elefant åker runt i en husvagn 365 dagar per år är inga problem. Det förstår ju varje svenne att det är hälsosamt och fullt naturligt.

Sen har jag aldrig fattat grejen med cirkusdirektörer. Feta och svettiga gubbar som klätt sig i någon slags maskeraddräkt som får deras torso att se ännu mer aptitsänkande ut. Hade det inte varit för att även direktörerna tillhör trailor-trashet och att det är fysiskt omöjligt för vagnar att ha källare så tror jag att man hade kunnat hitta både en och två familjer á la Amstetten i deras inventarier.


Titta på killen ovan. Råder det några som helst tvivel på att han är ett resultat av Tjernobyl?
Stort plus för frisyren.

Som om inte min spysmak vore nog så börjar min hjärna frenetiskt att förpestas när tankarna flyter in på clowner. Det är ondskefulla varelser som aldrig någonsin varit roliga och som ser ut riktiga praktexempel på psyksjuka seriemördare. Filmen "DET" var nog inte så fel ute skulle jag tro.

This is just the walk before the run.

and i'm out.


Kommentarer
Postat av: Frida

Fan vad grym du e hjärtat! Du har så rätt.. Glömmer aldrig när dom jävla cirkuserna förpestade Almås-skolans fotbolls plan med elefant-skit och halm! Usch! Jag älskar dig mer än vad ord kan beskriva! Kys

2009-04-24 @ 20:11:42
URL: http://friday88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0