Venice Beach

I could do this..

Idag orkade vi masa våra arslen ut i solen. Eftersom jag ska vara här i en månad så har jag ingen sådan vanlig sol-stress som annars infinner sig på semestrar. Här tar vi mer dagen som den kommer och bara flyter med. LA är ungefär som Miami fast med mer uteliggare. Det är otroligt underhållande att se alla människor som gör allt de kan för att sticka ut. Här kan inget förvåna en. 70 åringar i silvriga tights på skateboard får en inte ens att höja ögonbrynen.

Största skillnaden från vårt avlånga land är nog att man faktiskt kan prata med folk man inte känner. Mycket märkligt. Så fort man möter folk på gatan så uppstår en dialog. Förut skulle vi köpa vodka och andra nödvändigheter, då kom en dude och erbjöd sig att betala. Andra ess frågar rakt ut om man behöver en "sugar daddy". Uppmärksamheten finner inga gränser. Än så länge är det dock bara luffare och mexare som friat. Men hoppet är det sista som överger en..


Venice Beach är riktigt nice. Kände igen mycket från film och tv. Jag kan inte se mig själv bli uttråkad på ett sådant ställe. Det händer saker hela tiden. Alla människor kämpar stenhårt för att marknadsföra sig själva. Hade vi befunnit oss i Sverige hade det sett otroligt trasigt ut. För det är inte alla som begåvats med talanger, de säljer sig som pajasar. Men här är det liksom charmigt. Det hör till. De har sin gitarr, sin orm, sina tarot kort, eller sina silver tights och kör sitt race...

Det får en osökt att att fundera på hur man lyckas dra på sig så många bekymmer hemma. Vad är det som gör det?? Är det folket, vädret, kulturen eller helt enkelt en kombination? Det finns ett lugn, en lycka och en omgivning här som är helt otrolig. Jag är nykär helt enkelt.. Det går över. Det kommer en tid då jag tycker att LA är tråkigt, irriterande och tillintetsägande. Or not...

Okej, det djupa snacket är över och förberedelserna inför aftonen ska ta fart.

Saknar er och många av er finns med mig i tankarna 24/7.. 

03.51 AM
Satt hos grannarna och drack och softade. Hade vilda och ack så djupa diskussioner om livet som helhet. Helt oväntat stormade ett gäng regular type americans lägenheten. Vilka dårar alltså. Den ena, som förövrigt trodde han var lejonkungen, hade en teori om strippor. Såhär fungerar det i America. Om kvinnor/flickor inte strippar så kan de aldrig få ett green card. Efter att ha vistats tillräckligt länge i landet utan detta så kommer framtids presidenten Obama och personligen kickar ut en. Har fångat denna ljuvliga teori på film och funderar seriöst på att lägga ut skiten på youtube.

Man kan väl säga att efterfesten dog ut när polisen knackade på. Men dra åt helvete vad det blev party i mitt huvud. Jag fick slåss mot alla mina impulser att inte gå fram till denna uniformarade man och be någon ta kort på oss. En simpel snut... Dessa uniformer alltså....

No one else is gonna live your life for you

over and out.


Kommentarer
Postat av: Mangan / Martin

Nu e det dags att gö nåt wild and crazy, nu har du slappat för länge i staterna, kan du inte komma hem med en mexikansk trädgårdsarbetare utan asyl, han kommer göra stor succé hos brälapp ;) och på jobbet, han kan ta över städtorsdagen ? Fan va gotta det ser ut i LA, Njut nu 24/7 medan vi andra jobbar 24/7 ;) Ha det nu gotta !!!

2008-10-18 @ 12:52:44
Postat av: Emilia

Kollegor: Do NOT worry. Crazy is coming. Var rätt sjukt igår på vår lilla efterfest hos grannarna. Jag har faktiskt sagt här att ett av mina mål är att få ihop det med en mexare. Men de andra tyckte inte det lät så fräscht. Men för Brälapps skulle kan jag anstränga mig lite extra. Håll ställningarna nu pojkar så syns vi till vintern..

2008-10-18 @ 21:09:03
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Emme

Fan Emilia du får se till att komma med i Cops, och sen får du fråga om avsnittet kommer sändas i Sverige ;)

2008-10-18 @ 22:42:14
Postat av: Emilia

Emme: Haha, det är min högsta önskar. Dock hoppas jag att jag inte kommer i närheten av skottlossningar och sådant. För eftersom jag alltid ska vara där det händer så kommer jag väl lyckas bli skjuten..

2008-10-19 @ 01:16:14
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Emme

Gör något oväntat, som att springa in i någons kändiskåk naken! Så hamnar du säkert på NBC eller Kanal5 här hemma...Väldigt oväntat ;)

2008-10-19 @ 16:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0