Söndagsmisär

Idag hamnade vi nästan i hetluften...

I vanlig söndagsångestanda åkte vi till Venice idag och låg på stranden. Inget märkligt med det. Det var lite kyligare idag, ca 26 grader bara. När vi kände oss mätta på den kaliforniska solen och blickarna hade sugit in nog med surfare i tighta dräkter begav vi oss hemåt.

Men det blev ingen vanlig hemresa. När vi nästan var hemma möttes vi av tre polisbilar och en mindre skara folk. På gatan låg en kille helt avdäckad och bredvid honom färgade blodet marken röd. Misstankar väcktes direkt i våra små huvuden om att detta var ett gangster dåd. Vi åkte och handlade lite mat och på vägen tillbaka hade de stängt av hela blocket bredvid vår lägenhet.

I efterhand fick vi reda på att vi var sekundrarna ifrån en klassisk drive-by. Det hade helt enkelt åkt upp en bil bredvid offret och pepprat honom med minst 8 skott. Enligt uppgift hade han endast blivit träffat i benet. Så antingen blev killarna av med sin drive-by oskuld och siktade dåligt, eller så ville de bara skrämmas lite..




På väg till skolan imon har Manda lovat mig att vi ska titta på brottsplatsen igen...

Nu blir det på Nile City för hela slanten.

Everything will be okey in the end. If it's not okey, it's not the end.
over and out.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Emilia, var skall sleven vara om inte mitt i gryta. Akta din lilla söta näsa. Bara för att du har en bra foundation så skyddar den inte mot pistoler och gangsterfasoner. Det är bara från miljöföroreningar.



Jag vill ha hem dig hel och ren. Nu skall jag gå ut med old grand lady. Underbart att du ringde igår. Gör inget jag inte skulle gjort.



Köss mom

2008-10-27 @ 08:21:35
Postat av: Emilia

Mom: Det är väl dina gener jag har i kroppen om jag inte misstar mig. Ju mer som händer runtomkring desto bättre..



Som du också vet så klarar jag mig alltid mer än väl. Så du behöver inte vara mer orolig än vanligt. By the way så har jag massor med kort tills jag kommer hem.. Om du vill får du gärna betala framkallningen på samtliga...



Puss

2008-10-27 @ 09:26:23
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Mangan

Jadu kollega nu har man varit i ambjörntorp hela helgen och varit avskuren från civilisationen och HELVETE va de har hänt grejjer i staterna, tackar för driveby! NU märker man verkligen att du e i staterna! dags att komma hem snart va ? Nu får det allt räcka seddu, mer sentimental än så får du aldrig höra ;) ha det bäst! Kram

2008-10-27 @ 12:33:57
Postat av: Emilia

Mange: Man tackar!!! Jag hoppas innerligt att jag blir skjuten i bröstkorgen och blir liggandes i koma i ca 3 månader. Sen måste jag rehaba mig i LA i ytterligare 6 månader..



Man kan säga att jag bara ligger här och gottar. 8 vettu!! Åh dra åt helvete..

2008-10-27 @ 20:50:22
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Frida

Imorgon flyttar jag, wiiee!

2008-10-28 @ 00:59:44
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: camilla

idag har victor klarat uppkörningen hurra bara teorin kvar hoppas det inte var mig du skrev om trötta ögon hm...

2008-10-28 @ 16:23:11
Postat av: Emilia

Camilla: Gryyyymt!! Gratta honom från mig. Nej, moster. Jag skulle aldrig kalla dig sleten. Egentligen har hela vårt släkte lite dispans..

2008-10-28 @ 18:22:49
URL: http://svensksynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0