Separationsångest

För första gången så finns det en känsla förknippad med resan..

Har som bekant jobbat hela dagen. Riktigt bra sätt att spendera tid med sina tankar. Har kommit att bli en ful ovana. Hur som haver så har dagen bjudit på extrem sentimentalitet från alla håll och kanter. Har haft två manliga besök från kollegor (mitt favorit kön). Har fikat så till den milda grad att jag kände för att gå in på toa och spy upp tarmar, njurar och hela skiten. Mobilen har ringt hela dagen och mitt hjärta har adderat några extra slag per minut.

Det som slog mig under dagen var att folk har tittat på mig som om jag är dödssjuk. Dragit på mig någon elakartad cancer eller dylikt. Sedan har det väl inte blivit bättre av att jag avslutat varje dialog med att "vi ses till vintern". Snacka om att vara dramatisk. Är otroligt nöjd med mitt avsked till kollegan, Mangan, "Det mest hjärtliga jag kan säga till dig är väl dra åt helvete". Så fick det bli. Inte vara blödig nu.

Jenny var riktigt go imorse. Hon hade förberett en sjuhelvetes fika och dessutom inhandlat diverse presenter till mig. Jag har inte riktigt funderat ut hur jag ska kunne andas utan henne och lilla Hannah. Men ska ska göra mitt allra bästa. En lösning kan ju vara att aldrig nyktra till.



Nä, seriöst. Detta kommer att bli hur grymt som helst. Jag är helt övertygad. Vågar inte ens tänka på hur det kommer bli att återse min stora kärlek Amanda. Någonstans i det hela så har jag gömt undan min saknad efter henne. Tryckt ner känslorna djupt i det undermedvetna, där allting känns tryggt.

En annan sak som slog mig är att det känns underligt att skriva på denna blogg. Jag liksom saknar min gamla. Så för att det ska kännas bättre har jag bestämt mig för att publicera väl utvalda inlägg från den gamla bloggen i denna.

Stod på jobbet och diskuterade med butikspersonal. Pratade lite allmänt om resor. Så slängde jag ur mig att det jag längtar mest efter är baren på Landvetter flyglats. "-Fan är du flygrädd" Flygrädd?? Det handlar om traditioner!! Ska man ut och flyga är minst sagt en öl och en jäger som gäller. Oavsett tid, antal resenärer eller andra världsliga ting. Jag kan garantera att den dagen detta bryts som kommer Al-Quida ha valt ut just min flight som en lämplig terrorist attack...

Nu har jag druckit min tredje öl själv och tycker inte att det finns så mycket mer att hämta. Inom väldigt kort blir det kudden som får sällskap. Först ska jag bara lägga mig på golvet i fosterställning bredvid min hund och ha dåligt samvete över att hon kommer bli otroligt stirrig när jag är borta.

Skit ner er så hörs vi inom kort.


Den som väntar på något gott borde antagligen anstränga sig mer


over and out.


Kommentarer
Postat av: Chefen/ Syrran:)Freeport

Älskar dig mest av allt, Tänk på att jag är med dig hela tiden;)......alltid!!!

Njut nu mitt allt och ring, smsa och blogga och maila minst 176 gånger om dagen, så slipper jag få ännu mera ont i magen.....



Puss puss i massor Syrran:)

2008-10-14 @ 22:40:31
Postat av: Emilia

Åh, jag älskar dig mest av allt!!! Det vet du!

2008-10-14 @ 22:42:18
Postat av: Frida

Fan vad jag kommer sakna dig och detta kanske låter jävligt dumt, i och med att vi ändå inte ses varje dag, men saken är den att man saknar inte någonting förräns man inte har det längre, så e det med allt. Jag vet ju att du alltid finns där för mig, du är som en stjärna, även fast jag inte ser dig 24 h om dygnet så är du ändå där, bakom någonting och jag vet att jag alltid kan ringa till dig och du får mig alltid på så bra humör! Mitt hjärta, du kommer få det så grymt! Vill inte ens tänka på hur mysigt ni kommer ha det, hur jävla mycket du kommer att på uppleva osv . Men ta vara på det, det är inte resor man gör allt för ofta, tyvärr!



Kom Athena kommer få det bra. Din mor är ju en ängel med djurjävlarna!



Som sagt, jag kommer sakna dig! Ha det så jätte bra! Puss & Kyss / Din Friday!

2008-10-14 @ 23:46:46
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: Jossi

Ha en helt underbar resa och svina runt riktigt ordentligt :) Det kommer bli grymt roligt och tänk hur mycket vi kommer ha att prata om när du kommer hem, huuuuuuuuuur mycket som helst! Njut så mycket du kan med din bästa vän, för bra vänner är det ont om! Älskar dig min vän!

2008-10-15 @ 12:43:36
Postat av: camilla moster

jag är inte det minsta avundsjuk jag gillar den svenska hösten ha ha det nu så himla kul,jag har själv knappt fattat att jag var där o härja i 8 veckor för några år sen tja kanske 24 närmare bestämt kram moster

2008-10-15 @ 14:28:48
Postat av: Frida

Lever du? Hur var Jägern & Ölen på flygplatsen? Hittar du på flygplatsen i US and A? Min vanliga onsdag består av IPO-träning så du går absolut inte miste om någonting alls. Haha! Eller jo, det kanske du gör? ;) Mohaha! Vi hörs! På mail och you know it! :) Kyss

2008-10-15 @ 16:42:19
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: Emilia

Frida: Det värmer gott när du skrivefr sånt. Du vet att jag alltid finns här. Det är bara en ocean emellan oss. Jag har nyss kommit fram här nu och det känns som en dröm. Jägern satt där den skulle med flygresan var lång. Gick dock bra ändå...



Moster: Haha, försök du att inbilla mig att hösten är bra. Det har ju gått några år, men helvete vilket grymt land detta är.. Kram

2008-10-16 @ 05:00:50
Postat av: Yvonne Sjöbol

Emmis, jag gjorde den utlovade skogspromenaden med bäbisarna. Vet du vad Athena gjorde. Det du inte trodde var möjligt.



Drog så in i Helvet...... på ett rådjur. Vad gjorde hennes morsa Troya då? Drog efter för att uppfostra dottern.



Vem tror du skrek HIIIIIIIT på jyckarna i dom längsta 3 minuter ever innan dom kom? Jag, sedan skulle jag ha utbildninf i 3 timmar och hur skön var rösten då?



Jaa, nu har jag lärt mig det. Rottisar kan dra på rådjur även om jag kommederar:DONT.



Njuter du av värmen?



Kram Yvonne

2008-10-16 @ 18:45:35
Postat av: Emilia

Hahahaha!! Då fick du lite extra puls din gamla tacka. Det du egentligen skulle gjort är att gå åt andra hållet. Det hade gett hundarna go stress i systemet.. Få nu inte panik över detta bara. Då kommer hundarna aldrig ut i naturen igen..



Det är sjukt varmt, jag njuter, men har inte gått ut än. Väntar på att Amanda ska komma hem igen. Har bara druckit öl till frukost än så länge (sorry). Jag ska fixa nytt nummer idag.. Har du köpt "star" än??



Ha det gott där hemma. Love you MOM... Emmis

2008-10-16 @ 21:30:50
Postat av: louise

hej jagville bara säga hej kram

2008-10-17 @ 16:28:17
Postat av: Yvonne Sjöbol

Hej Lilla du, mom Is calling. Kommer precis hem från min coacjing helg.



Gör alla damer det dom satt som mål denna helgen kommer vårt Beautyteam att bli "hudge". Det var en riktig powerhelg.



God mat och vi gav otroligt mycket "coacing" Jag är helt slut.



Jag skall precis ringa till Jenny och tala om att vi är hemma nu. Jag har inte köpt något STARkort ännu. Vilket nummer har du?



Vårda din lilla söta mage och parta inte så att den inte håller. Du vet att man kan äta en hel elefant om man tar en bit i taget.



Do that my dear daugther. Love you.



From Yvonne Cathe Sophie Andersson Eriksson Sjöbol. Vad gör man inte för lite uppmärksamhet......

2008-10-19 @ 15:18:19
Postat av: Emilia

MOM: Härligt att höra med ditt team. Det är dags att börja dra in de riktiga pengarna nu. du har en dotter som är dyr i drift.



Det är lättare om du kommenterar det senaste inlägget istället för att skriva på detta gamla.



Jag har fortfarande kvar mitt gamla nummer. Men jag kan ringa dig senare. Det värsta är att jag har morgon när ni har kväll och jag är så jävla grinig när jag precis vaknat att jag oftast inte vill prata med någon. Men jag tar det om några timmar.



Jag undrar när nästa efternamn kommer på din lycksökerska. Hoppas det blir adligt.



Pussa bebbarna från mig. So long.

2008-10-19 @ 19:42:31
URL: http://svensksynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0