Santa Monica College

Ibland får man fantisera..

Vaknade imorse varpå dagen var förstörd.. Förlåt, jag ska inte reta er. Vaknade imorse till ännu en dag med strålande sol och glada miner.. Duschade i lugn och ro, ringde lite 031 samtal på måfå och bara gottade. Åt en utsökt frukost och tog tillsammans med Johanna en promenad till Santa Monica College. Bruttornas skola. Ca 30 000 elever. Campus täckte ett helt block. Man fattar knappt hur stort det är, och vackert dessutom. Deras bamba var fylld av olika restauranger, inklusive Starbucks, those bitches. Spenderade ett par timmar med att ligga på gräset i solen, äta lunch och låtsas som om jag hade håltimma like back in the days. Fast jag måste erkänna att trots den otroligt softa omgivningen var det skönt att tänka på sitt jobb hemma i Svedala istället för att titta på de prestationsångestfyllda böckerna som varje elev bar runt på som om det vore AIDS.

Jag hade nämligen en tendens att aldrig bli nöjd i skolan. Oavsett om jag fick MVG och lärarna skrev kommentarer såsom "imponerande" på proven så dög det inte. Ett fel kunde förstöra hela min dag. När jag tittar tillbaka på gamla skolarbeten inser jag hur patetisk den medföljande ångesten var. Skiten är ju bra. Jag skrev som en kung och presterade som om jag gick på speed. Dock måste jag poängtera att det är känslan av att aldrig vara nöjd som driver en mot nya mål. Folk som inte bryr sig borde få ett nackskott.




En annan sak som irriterad min hjärnverksamhet är modebloggar. Vem faaan är ni att uttala er om mode? Om ni nu ska skriva blogg så borde det väl vara för att ni i alla fall tror att folk är intresserade av era liv? Personligen skriver jag blogg för att jag ska slippa prata med mina anhöriga, men mest av allt för att jag tycker om att få utlopp av mina funderingar. Om folk bryr sig eller inte rör mig inte i ryggen. Men detta är mina ord. Ord som kommer från mig och som har en betydelse. Mental striptease är vad som gör bloggar så charmiga. Oavsett om du hatar eller älskar dem eller till och med älskar att hata dem så är de personliga. Modebloggar kan aldrig förmedla något personligt.. Eftersom jag dessutom vet bäst så är det som jag säger. Ser ni? Min blogg. Mina ord. Mina regler.

Nog om det. Nu ska jag göra min högt älskade Amanda sällskap till "Cops".

Frihet är bara ett annat ord för att ingenting ha kvar

over and out.

Kommentarer
Postat av: Mangan

Hahaha va slut du är kollega! "ja sitter här å ringer nåra 031-nummer i smyg" då e de tamejfan WEIRON på hög nivå direkt i min primathjärna :) !

2008-10-22 @ 08:12:04
Postat av: Jenny/syrran

Ja å Mange har grova och mycket hårda planer för dig när du kommer hem....Det du ber om kommer du att få, fast dubbelt upp...Gå nu loss på lite goa americans now babe, and I will always love you..

2008-10-22 @ 08:51:26
Postat av: Yvonne Sjöbol

Mom`s calling, här är det faktiskt också en strålande dag. Jyckarna impade på mina gäster i går. Dom charmade så att dom fick vara "med". En dam hade egen kennel och dom löd 100 och visade hur väluppfostrade dom var.



Jag klippte faktiskt Athenas klor igår och skavde lite på Troyas. Paul skall ta Tenalottas klor extra till helgen.



Jaa, var på lite kalas för Jonas igår också. Snart blir det långis till toppen med brudarna. Sedan ikväll har jag elitgruppsträning och klass.



By the way, mormor har fått borelia av dom små blodsugarna.



Älskar dig och skulle gärna relaxa i värmen.



Kram Yvonne

2008-10-22 @ 09:09:09
Postat av: CarinaFastighet

Jadu Stumpan, nu lämnar jag skeppet strax. Sköt om dig over there! Vi ses framöver, räkna med det. :)



Kramar i Massor

2008-10-22 @ 16:32:19
Postat av: Emilia

Kollega: Jadu Mange. Man kan ta slöddret från Göteborg men man kan inte ta Göteborg från slöddret. That says it all..



Jenny: Gott, kan behöva några tacklingar. Amerikanska pojkar är inte så mycket att ha hittills alla röker bara maja hela dagarna.



Mom: Bra att ni fixar klorna och att tjejerna uppför sig trots att jag inte är hemma. Försök att inte förstöra de på denna tiden ;) Love!



Stackars mormor. Hälsa henne och gratta Jonas i efterskott.. Kram påre..



Carina: Du kommer vara otroligt saknad, tro mig. Din roll kommer bli svår att fylla, kanske omöjlig. Som du sa så ses vi snart igen, under glada former ;) Kram

2008-10-22 @ 17:29:16
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: The window cleaner

I think I've seen you, I saw things I shouldn't see. But it was nice. I saw another person too, I think it was a man cause it had a hairy behind. I like cleaning windows, cause you see things you wouldn't see if you weren't a window cleaner. Do you think I am mental?

2008-10-22 @ 18:27:35
Postat av: Sebastian

Hmmmm... Jag började dagen med att planera den som så att jag skulle skapa media sveriges största modeblogg. Reste runt till olika klienter och samfund i Oslo centrum för att skaffa investeringar och ett par goda råd. Har spenderat timmar med att kolla in det "hetaste fashionet" Men när jag kommer hem så bestämmer jag mig för att läsa lite i din blogg...



Hejdå.

2008-10-22 @ 21:16:39
Postat av: Yvonne Sjöbol

Ciao, bebbarna har varit på toppen idag och mötte. Alfons. Tror du att dom gillade sig eller?



Have a nice day. Kram Yvonne

2008-10-22 @ 21:49:02
Postat av: Anonym

Ha ha windowcleaner in my as. . . .köss;)

2008-10-22 @ 22:50:14
Postat av: Emilia

Just for the record the window cleaner story is true. Sad but true..But the thing is that the person who wrote that is more mental then the actual window cleaner!!



Sebastian: Mitt hjärta kan aldrig läka. Jag kanske har förstört din din affärsidé, men du har förstört min tro på framtiden.



Mom: Göööööött e det!!

2008-10-23 @ 03:30:31
URL: http://svensksynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0