Hollywood

Nu har vi satt nivån..

Gårdagen var helt klockren. Amanda, Johanna och jag åkte in till Hollywood. Strosade runt lite, kollade på stjärnor med mera. Åt en riktigt go middag med utsikt över Hollywood skylten. Köpte mig en ny blåsa inför kvällens äventyr. Vi åkte tillbaka till Santa Monica och lägenheten. Fixade i ordning och samtidigt som vi svepte captain morgan för att komma i bästa stämning.


Efter många om och men med de här jävla taxibilarna så kom det en bil. Med oss på färden hade vi även Jocke och Felix, Johannas kompisar. Vi åkte tillbaka in till Hollywood, till ett ställe som heter "Kress". Tydligen ett av de rätta ställena om man är rik och känd, eller bara småtjejer från Sverige. Känslan av att gå före halva kinas befolkning var helt okej. Åkte hiss upp till VIP avdelningen och vilken VIP avdelning. Herregud. Man fattar inte hur mycket mer exlusivt här föränn man upplevt det. 12 våningar upp låg det. Det fanns inget tak utan den kaliforniska natt- himmelen var det det enda skyddet mellan oss och gud.



Musiken var grym och vi skrattade gott när de spelade Adam Tensta. Det var nämligen våran alldeles egna lilla Johanna som hade tvingat Djn att ladda ner den under hennes föregående besök. Även mer jetset kändes det när nattklubben stängde och vi rullade vidare mot efterfesten. Den utspelade sig hos någon tv producent som brukade jobba med bland annat Metallica. Vilken sjuk lya alltså. Men det dög inte. Så vi fortsatte till en musik producent istället. Efterfesten var i hans studio, sjukt stort och galet kul när vi gick loss i själva inspelningsstudion. Där inne brukar nämligen Eminem och Dr Dre stå och skräla. Jag slog mig ner vid mixerbordet och var lite förundrad hur de kunde ha alla glas och all alkohol bredvid. Elektroniken såg inte billig ut. Producenten svara mig att folk brukade ta det lugnt och vara försiktiga. Sekunderna efter det så hördes det ett brak. Då hade lilla Emilia ramlat baklänges ur stolen med sin drink i handen. Skulle nämligen prata med Amanda som satt bakom och såg det som en god idé att luta mig bakåt istället för att vända mig om.

Lucky me, så spillde jag bara på golvet. Jag gör succé efter succé helt enkelt. Efter många tappra timmar i alkoholens tecken så tog vi en taxi hem. Där kan vi snacka efterfest. Fan vad vi rockade loss. Chauffören var nära att kasta ut oss var tredje minut. Stämningen dog dock när jag insåg att vi inte skulle stanna och köpa fyllekäk. Helvetes jävlar. Det är en oskriven regel!!! Fick nöja oss med torra mackor hemma.. Imorse däremot blev det den fetaste pizzan jag någonsin sett. Jag hade dessutom tagit med mig "Nile city" hemifrån men det strulade med DVD. Så vi i sekten kollade på någon sleten komedi á la Legally blonde humor.. Det är dessutom sjuuuukt varmt idag. Ingen rolig grej när man är bakis. Men men.

Har skrivit lite halvtaskiga vykort också. Rolig grej med tanke på att jag redan håller alla uppdaterade.. Men man får väl göra det för nostalgins skull..



Gårdagen var lätt den bästa utekvällen på länge and there is more to come. Nu ska jag ta och leta upp min bank dosan och ge mig in i ångestens ekonomi. 

Kärlek till vänner och familj..
There is no excuses

over and out.

Kommentarer
Postat av: Jenna/ Syrran

Sitter här och väntar på YIT, regnar sjukt mycket så det har gått ett pumplarm...Kul!!

Faan va fin du e på alla kort. jag är rädd för att du bestämmer dig för att stanna. Då drar jag kniv....Saknar dig oerhört mycket och älskar dig...



Puss puss..Å du... Athena e grym!!!

2008-10-26 @ 09:19:16
Postat av: Yvonne Sjöbol

Jenni, tror du inte att Emilia ser detta som ev ett återkommande äventyr. Jag tror att ho trots allt känner att det är gött i gamla Svedala. Oj, läste du detta Emilia. Jag saknar dig också det är ingen som bråkar med mig så bloscirkulationen sjunker och jag behöver träna mer.



Finland var great, damerna är så härliga och jag och Ann flög själva hem över Köpenhamn och sedan ett byte. Det innebar LOUNGE och lite mysigt.



Ha en varm, härlig dag.



Kram Din mamma Yvonne

2008-10-26 @ 10:52:57
Postat av: Emilia

Jenny: Inte vara orolig. Jag kommer i alla fall hem ovh vänder. Jag lovar ;) Ringer dig strax så kan vi prata mer detaljerat...



Mom: Nu är du inte längre oskuld. För det var första gången du skrev eller så något roligt.. Härligt att Finland gick bra. Jag ringer dig också om en stund. Ska bara få bort mitt dåliga morgonhumör först..



Kramar

2008-10-26 @ 18:46:44
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Mangan

Jadu kollega nu har man varit i ambjörntorp hela helgen och varit avskuren från civilisationen och HELVETE va de har hänt grejjer i staterna, tackar för driveby! NU märker man verkligen att du e i staterna! dags att komma hem snart va ? Nu får det allt räcka seddu, mer sentimental än så får du aldrig höra ;) ha det bäst! Kram

2008-10-27 @ 12:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0