Halloween shopping

Åt helvete vad bra det blev!!

Efter en stadig sovmorgon så släpade jag mig upp. Gjorde iordning mig på ca 3 timmar. Tempot här är som bekant inte det högsta. Sedan åkte jag och min hustru och handlade mat. Därefter åkte vi och hämtade Malin och Johanna och vi körde vidare mot Hollywood för att köpa Halloween dräkter. Som vanligt var det helt underbart väder idag och ca 27 grader varmt..

När jag satt i bilen i godanro och lyssnade på musiken som flickorna bläddrade igenom gjorde jag en makaber upptäckt. De bytte låtar från Amandas iPod. So far so good. Men det var något som inte stämde. Amandas stereo är från tidigt 90-tal och drog därmed min blick från iPoden, längs med kabeln och slutligen in i kassetbands facket. Handen på hjärtat så var anordningen utformad så. Ett kassettband med en sladd, som man kopplar till sin iPod. Min första reaktion var att jag ville kräkas. Det var ungefär som att koppla ett utomordentligt grymt surround system till en svartvit tv.. Eller en riktigt gammal skata som klär sig som en 15 åring..





Hollywoods gator som brukar innehålla en stor mängd sex-shops har diskret omvandltats till gator innehållande en stor mängd Halloween-costume-shops. Eller vänta lite nu. Halloween handlar för tjejer att kunna klä sig i slampiga outfits som visar betydligt mer än dem döljer. Så affärerna har inte alls gjorts om, förutom skylten ovanför dörren vill säga.

Jag hade redan bestämt mig sedan länge vad jag skulle vara klädd som. Kommer tyvärr icke att avslöja detta föränn efter Halloween. Men jag är helt hysteriskt nöjd!! Blev bättre än vad jag vågat hoppas på. Dyrt så in i helvete. Men med tanke på urringningen (och den nästintill obefintliga kjolen) kanske folk "misstar" mig för en prostituerad och slänger till mig ett par dollar. De andra bruttorna hittade också riktigt snygga dräkter. Det är helt galet hur stor den kommande helgen är här. Oavsett vilken rubbad karaktär du vill spela så finns det garanterat en dräkt för det..

En annan sak som var underhållande idag är att när vi var på väg till Hollywood så rockade vi givetvis loss i vanlig ordning. Hög musik, öppna rutor, 4 headbangande småtjejer och en jävla massa bilister som borde kolla på vägen och inte på oss. Väl inne i parkeringshuset så skulle jag trycka upp rutan på min sida, med det gick inte. Den satt fast. Så in i helvete fast. Vi sket i vilket och fortsatte vår shopping. Väl hemma löste vi problemet genom att backa in bilen i garaget så att ingen luffare skulle se att rutan var öppen från gatan. Om man blundar tillräckligt hårt så syns man inte.

Klockan är endast 11.16 pm, men jag börjar bli väldigt dåsig. Så sängen känns som en bra lösning på det problemet.


Jag är ledsen, jag har försökt att bestämma över min stolhet förut. Men den vinner alltid i slutändan.


over and out.


Kommentarer
Postat av: Madman69

Hej snygging hoppas du får en skön Halloween med mycket bus.

2008-10-30 @ 08:09:13
Postat av: Emilia

Nilvall: Åh, du e Athena-söt! Jag lovar och svär att det ska bli mycket hysteriska upptåg. Du kommer bli stolt över mitt val av dräkt. Miss you....

2008-10-30 @ 08:47:55
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Yvonne Sjöbol

Hej gumman, ring mig när du vaknar.



Kram Yvonne

2008-10-30 @ 09:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0