Amerikaniserad

Känner mig stolt..

Först på listan var att köra Amanda till skolan. Därefter tog jag bilen (helt själv) till stranden. Kände mig stolt eftersom det faktiskt är mer än ett stenkast bort. Körde bara fel 1 gång och var nära på att köra på en hemlös kille med en kundvagn full av pantburkar och andra livsnödvändigheter. Fan, det kanske skulle vara en karriär att satsa på. Undra om de blir drabbade av lågkonjuktur och finanskriser. "Vanliga" människor tenderar ju att både äta sig fetare och dricka sig fullare när de mår dåligt. Ta t.ex. de varslade Volvo arbetarna. De slänger både en och två burkar per dag när de driver runt i sin egen misär... Vad jag försöker säga är att burksamlare kanske inte är så dåligt trots allt..

I detta nu sitter jag i lägenheten med en analkande stress i kroppen. Har nämligen gjort naglar idag. Någonstans på vägen glömde jag hur klumpigt det är med långa naglar. Inte minst när man ska skriva på tangenterna. Vanligtvis flyter det oförskämt bra, men nu känner jag mig som min morsa/Jenny. Fan..

Härmed vill jag ta tillfället i akt och pissa på den svenska manikyr marknaden. De tar ocker priser och dessutom jobbar de så sakta att man bokstavligt talat vill resa sig upp och ge de en sådan ohygglig örfil att de aldrig återfår balansen.. Annat är det med LA. Var på en mycket trevlig drop-in salong, stället var fullt med små gulingar som sprang runt, redo att uppfylla ens önskningar. De jobbade i tystnad. Försökte dra igång ett samtals ämne men det slutade bara med att jag kände mig missanpassad.



Gjorde givetvis fransk manikyr för att få upp den ryska hor stämpeln lite till! Tog väl ca 30 minuter och kostade 30 dollar!!!! (ca 210 kr) Jag är imponerad. Precis innan naglarna var klara gjorde den lilla fröken klart för mig att vi skulle ses om två veckor. Hennes namn var Vanessa. Sen gick hon.. Och jag satt kvar med händer som jag lika gärna kunde kört i en mixer. Så invalid kände jag mig... Som sagt så måste jag flänga av naglarna så fort jag kommer hem så jag ska njuta av att inte kunna göra ens de simplaste vardagsbestyren...

Just precis nu så lyssnar jag på mp3 och Brolle Jrs låt "Det är hon" dök upp i spelningslistan. Så för självspäkningens skull har jag lyssnat på hela låten och nu vill jag bara spy..

Nu är det dags för middag. Rödvinet är uppkorkat och BH:n är uppknäppt...

I'm not an alcoholic, they go to meetings. I'm just drunk.
over and out.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Jaa, min lilla festande dotter. Skönt att höra att du njuter i fulla drag. Jag gjorde min egen "franska" igår och idag far jag till Finland.



Det var skönt att höra din röst idag. Älskar dig.



Det du fokuserar på växer, Vad fokuserar du på just nu? Njutning? Avkoppling.Mom

2008-10-24 @ 07:15:11
Postat av: Syrran!!!

Ha ha morsan med sina citat... puss på henne.

JA skall supa henne under bordet nästa fredag;)



Där fick man höraa igen att man var oduglig på tagentbordet..hi hi;) men jag ligger i hårdträning, jag lovar.



Idag kan inget stoppa mig, kommer det en snattarjävel eller en pundare så ligger de risigt till.... Eliten jobbar idag, dvs. Jag och Athena!!!!



Vi är oslagbara precis som du!!!

Älskar dig hårdare och brutalare än någonsin;)



Jenny och Athena

2008-10-24 @ 08:59:48
Postat av: Emilia

Moster: Kan tänka mig att det blir fint i lägenheten! Gratta den lille pojken från mig.



Mom: Just nu fokuserar jag på att ha så lite att göra som möjligt. Bara ligga på stranden, helt ensam och känna sig avkopplad. Det är inte så ofta som man får chansen att göra en sådan här grej.. Lycka till återigen!!



Jenny: Haha! Hur gick det med Athena på jobbet? Uppförde hon sig eller har hon trakasserat folk?

Pussar!!!!

2008-10-24 @ 20:06:29
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej mitt hjärta! Kul att du uppskattar mina mail med allt skit-snack! :) Haha! Tack så jätte mycket förresten, visst har vinden vänt nu? ;) Shibbie ska BO I HUS med Enya & Günther. Woo! Så vi tar den fylle-kvällen hemma hos mig sen när du är hemma. Jag har världens största altan! Fan vad jag vill ha dig hemma nu gumman! Bara få ge dig en kram och berätta för dig hur mycket jag uppskattar dig!



Så kul att du ringer mig med jämna mellanrum, synd att jag satt lite dåligt till igår. Menvafan! Sånt som händer! Jag fick iaf chansen att höra din röst och det räckte långt för att jag skulle må ännu bättre än vad jag redan gör!



Och bilen går bra? Och solen skiner och alla mår bra? Riktigt deprimerande väder här hemma nu men det skiter jag fullständigt i! För jag mår bra ändå! Och Enya e jätte duktig på tävlingslydnadns - kursen, roligt :)



Som sagt, saknar dig! Kyss & Smek / Din Frida!

2008-10-25 @ 01:55:38
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: Emilia

Frida: Efter regn kommer solsken som Roland skulle ha sagt. Ser fram emot långa nätter i ditt nya cribb. Det ska vi ordna direkt när jag kommit hem...



Bilen funkar. Vi har varit inne i Hollywood och strosat idag. Kommer bilder imon. Nu har vi bara mellanlandat. Vi ska ut och festa i Hollywood, VIP på ett ställe som heter Cress... Så nu blir det Captain Morgan och sminkning...



Älskar dig hjärtat och saknar dig även om jag aldrig mer vill komma hem ;-) Kyssar / Din Emilia

2008-10-25 @ 05:18:20
URL: http://svensksynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0