Fylletjöt utan alkohol

Hmmm..

Ibland stöter man på ett visst typ av folk. Detta folk kan se ut som vanliga människor, men det finns en sak som avslöjar dem. De drar paralleller och gör jämföreleser som direkt får normala människor att väcka misstankar. Dessa paralleller kan låta på följande vis; "Mmmm....Den här chokladen är bätte än sex..." Va? Jag vet inte, men sist jag kollade så var choklad inte bättre än sex. Det kanske kan vara bättre än dåligt sex, men inte bättre än bra sex.

Kan det helt enkelt vara så att dessa människor har hittat någon slags super-choklad som får varenda nervtråd i kroppen att börja arbeta eller borde vi helt enkelt lägga till med ett överlägset leende och inse att deras sexliv är ett skämt?

Jag är lite kluven i frågan. Men om den här chokladen excisterar så skulle jag definitivt vilja veta hur man får tag i den. Eller förresten. Det är jakten och inte bytet som räknas. Men det vore bra enkelt att helt ogenerat äta tre olika sorters choklad på en och samma gång, utan att förstöra stämningen.

Med tanke på dagens största folksjukdom fetma så verkar det som om folk spenderar mer tid med chokladen än vad de gör i sängen. Hur fan hamnade man där?

Häromdagen fick jag en fråga om vad som skrämmer mig. Det finns ju några givna kort där, t.ex. att något ska hända med ens vänner eller familj. Sen vore det inte trevligt att dra på sig någon direkt dödande sjukdom, men jag kan inte påstå att det är en rädsla. Nu, flera dagar senare slog det mig! Jag är rädd för att mitt hus ska brinna ner. Är en person som är ytterst materiell. Inte på det sättet att jag måste ha allt, utan mer att det finns så mycket känslor i mina ägodelar. Alla har sin historia och materiella ting får mig att minnas mycket saker.

Jag vet inte hur många kartonger med saker som jag aldrig kommer att använda jag har på vinden. Jag kan helt enkelt inte slänga det. Det gör för ont. När jag köper nya saker så tar jag god tid på mig att bekanta mig med dem. Liksom känna in dem och välkomna dem i gemenskapen. Det handlar nog mycket om separationsångest också.

Hur frisk tror ni att man känner sig när man utan att blinka ber människor att ha ett bra liv, men att slänga en trasig linjal från lågstadiet tar emot.

Det värsta är när det drabbar telefonen. Min inkorg är nyrensad och innehåller nu endast 468 sms (!) Samtliga sms måste sparas eftersom jag får just en viss känsla av att läsa dem. Jag kan då även berätta att vissa lyder "Du kan fara åt helvete din jävla mara" men det spelar ingen roll. Det är mina sms. Dessutom måste jag behålla just sådana för att kunna fortsätta vara långsint och bitter. För så fort man glömmer kommer man att förlåta och den sitsen vill man ju inte sitta i..

By the way så har jag 5,5 kg mindre öl, vin och snabbmat på kroppen. Jag förstår vad som menas med att rasa i vikt. Nästa vecka ska jag till läkaren och ta bort stygnen från läpparna och lossa på droppet.


Be something you'll love and understand.
over and out.

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack hjärtat!

2008-11-29 @ 13:13:32
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: Jossi

Förstår tvångssyndromet med dessa nedrans sms ;)

2008-11-29 @ 13:27:11
URL: http://jossigossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0