Hyckleri på hög nivå

Det finns tillfällen då jag tvivlar på mänskligheten.

Egentligen är det lite förbjudet att racka ner på Aftonbladet. Inte för att Aftonbladet är en sketen skvallertidning, utan mer för att dess journalister är utvecklingsskadade och det känns omoraliskt att kritisera sådana som inte förstår bättre. Men nu har jag fanimej fått nog. För några veckor sedan så läste jag en artikel om en man vid namn Charles Simonyi. En av männen bakom "word" och "excel". Kul att det går bra för någon och att ha några miljarder på kontot är säkert inte helt fel.

En bit in i artikeln visade det sig att han skulle gifta sig med en svensk kvinna, denna 60-åriga man. Honan visade sig vara en 28 åring från Göteborg. Lisa Persson. Lite credit får hon för att hon lyckats hitta en miljardär, men han är lite väl ung för min smak. Om jag fick välja skulle jag ta någon som är 95+ och saknar familj. Har man riktig tur har gubben redan hunnit bli impotent och man kan fungera mer som skötare. Men förstår ni hur länge hon kan behöva stå ut med denna Charles. Runt 30 år om han är vid god hälsa.




Det finns ingen som inte förstår att denna kvinna är en sann golddigger. Det hör ju inte precis till vanligheterna att en ung, attraktiv kvinna är tillsammans med ett gammalt gubbronk som jobbar som kassabiträde på ICA. Nej, det är uteslutet. Fast å andra sidan ska jag inte vara alltför hård. Hon får sina pengar och han får en vacker kvinna vid sin sida. Det är deras ensak. Åtminstone borde det vara så.

Men när Aftonbladet gör allt de kan för att tvinga på oss andra deras lögn så ser jag rött. I flera dagars tid har det kastats ut artiklar om det sensationella miljardärs bröllopet i Göteborg. Djupa intervjuer om parets liv har publicerats och varje dag har de slängt in "bildextra". Superstars såsom Bill Gates och Ulf Ekberg (!!) skulle vara gäster på det stundande bröllopet. Eftersom jag gillar att bli förbannad och självspäka mig själv så har jag givetvis läst en del av skiten.

Vem fan bryr sig om finanskris, misär och tiotusentals arbetslösa svenskar när Lisa Persson från Göteborg ska gifta sig med sin miljardär? 10 stycken döda i snökaoset. Jaja, släng in en notis om det, men ta inte fokus från löpsedeln. Oj, stoppa pressarna!! Det har varit efterfest på Parklane och Bill Gates drack flera drinkar. Shit asså. Det här kommer att sälja. En gång i mitt liv ville jag bli journalist för att förmedla händelser och avslöja sanningen, men sedan fick jag jobb på aftonbladet eftersom "SE&HÖR" inte tyckte att jag dög.

Vid sådana här tillfällen önskar jag att ett fascist parti tog makten genom en välplanerad statskupp. Nummer ett på listan skulle vara att slopa våra grundlagar, därav tryckfrihetslagen. Därefter skulle samtliga inblandade i Aftonbladets produktion få spendera en två veckors "boot-camp" hos Hans Scheike.

"Det är bara att låta bli att läsa" Nej, det fungerar inte så! För vårt samhälle är så förpestat av orelevant skit att allt känns som en enda dokussåpa. Enda sättet att slippa se Linda Rosing hit och Ulf Ekberg dit är att bli både blind och döv. Jag fattar folk som börjar käka antidepp-piller som om det vore godis. Dagens samhälle är så fullt med dynga att verklighetsflykt känns som det enda rätta.

Om du är inbjuden till sin första orgie, kom inte dit naken. Det är ett vanligt misstag. Du måste låta nakenheten 'hända'.

over and out.

Kommentarer
Postat av: Mangan!

Hahah ååå dit sjuka helvete! sånna bloggar gillar jag, när din missbelåtenhet bara kokar över och du kan ge fysisk skada till journalisterna enbart för att dem gör sitt såkallade jobb, av svenska folket är de 95% som fattar att hon e golddigger och dem andra 5% ska ju enbart ha stryk tillsammans med journalisterna :) "Åååh va romantiskt att dem funnit varandra" näää fyfan säger jag , skottpengar!! Hej på dig !

2008-11-25 @ 13:12:38
Postat av: Madman69

Hej snygging.



Du är helt underbar när du sätter i gång:D



Puss på dig

2008-11-25 @ 13:20:34
Postat av: Madman69

Hej snygging!



Du är helt underbar när du sätter i gång:D



Puss på dig

2008-11-25 @ 13:31:50
Postat av: Madman69

Stora fingrar och ett kort minne gör att man skriver in samma sak två gånger men skit i det:D



Puss på.......

2008-11-25 @ 13:34:50
Postat av: Emilia

Mange: Högt ärade kollega, man måste välja sina strider. Ty endast då kan man gå som segrare ur slaget. Min tid var kommen. Om vi inte ses innan "glöggafton och misär -08" så kan du dra åt helvete.



PS. Temat på kvällen är naket. Jag vill inte att några barriärer ska stå emellan kollegorna. Jenny och Nilvall är med på samma bana. Hej Då!



Nilvall: Det finns mycket i den här lilla arma kroppen som vill ut. Då och då rinner bägaren över och det gäller att inte vara den som står nära till hands då ;-) Puss på dig!!!

2008-11-25 @ 20:16:44
URL: http://privatlivoskitsnack.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ehumm...måste tillägga att kärlek är starkare än några fjuttiga miljarder och att allt som står i tidningen måste ju vara sant! Det sa min mentor pastor Runar och jag tror på honom. Kärlek åt folket!! Jag kan rekomendera honom starkt och han tar bara 2500 kr i månaden! Rena fyndet! Må väl... Peace

2008-11-26 @ 09:18:24
Postat av: Pastor Johan

hoppsan glömde min signatur i föregående tal! Krama varandra väl! Peace

2008-11-26 @ 09:21:49
Postat av: Emilia

Jadu Johan. Den enda kroppskontakt jag behöver är när knogar träffar kindben. Kärlek är inget annan än en psykos. PUSS!

2008-11-27 @ 00:37:03
URL: http://privatlivoskitsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0