The OC

Jag trodde att det bara fanns ett himmelrike (?)

Tillsammans med min fru åkte jag på en roadtrip idag. Slutdestinationen var Orange County, Newport/Laguna Beach. Jag brukar ha ganska gott självförtroende, men just nu känns det som om mina ord bara smutsar ner den underbara upplevelse jag idag varit med om. Men så länge ni inte själva besökt stället eller har för avsikt att göra det inom kort får ni nöja er med denna mediokra beskrivning.

Så fort vi närmade oss Orange Countys gränser så var det som att entra en scen. Det hela kändes som välgjorda kulisser med en magnifik ljussättning och en vag bakgrundsmusik kunde anas i fjärran. Hela kroppen fullständigt bombades med endorfiner och stämningen var allmänt andlig. För er som sett serien "The OC" så måste jag tyvärr meddela att dess regissör inte lyckats fånga paradiset på ett fördelaktigt sätt. Det var så mycket vackrare än jag vågat hoppas på.







Väl framme I Laguna Beach hoppade vi i våra högklackade skor, krängde på oss bling-blinget och tog mer läppglans på läppglanset. Vi var fast beslutna att detta var våra hemtrakter och alltid lurar man någon. Döm oss inte, vi vet redan att vi är fake. Men just nu så är det vad som driver oss.

Det hela var ett litet kustsamhälle med mysiga små hus och butiker. Det enda som skilde detta ställe från allt annat vi sett var att det Laguna Beach verkade ha varit med i en slags "Pimp my ride" version. Hur som helst så satte vi oss på en mycket anrik restaurant, högt belägen och med utsikt över havet och gräddhyllan. Vi avnjöt en av de bästa måltiderna någonsin och lyxade till det med en flaska, ganska dyrt, vin. Dock försvann en del av glamour känslan när vår servitör helt random drog bort halva kostnaden på flaskan. Såg vi fattiga ut eller stötte han på oss? Jag tror inte att han stötte på oss för han såg ganska gay ut. Som tack så stal Amanda sin servett. Sin linne servett. Förlåt karma.






Efter middagen, vinet och efterrätten begav vi oss till stranden. Dock mellanlandade vi på Starbucks och köpte med oss varsin kaffe. Vet inte vilket nummer av mentala orgasmer som stranden tilldelas, men den var helt oslagbar.. Vindarna var lite lenare mot huden, sanden trängde djupare in mellan tårna och solens strålar värmde mer.  

När vi till slut var tvungna att ge varandra varsin välplacerad örfil för att vakna ur vår koma, så begav vi oss till vår bil. Sedan bar det av till Laguna hills för att fortsätta självspäkningen. Det kändes nästan att någon skulle komma och ta betalt bara för att man tittade på husen som låg där... Till slut blev det för mycket för våra små svenne hjärnor. Så vi åkte hem till Santa Monica igen. Det är också underbart vackert, men alla mexikanare jämnar ut balansen så att man inser att man är på jorden och inte i himmelen.


Every passing minute is another chance to turn it all around


over and out.


Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Emilia, det ser otroligt härlig mysigt ut. Du gör allt för att få ut max av denna resan. Det lyckas du med. Nu har du en diary att se tillbaka på.



Är det helt hysteriskt efter Obabmas seger?



Här hemma är det på gränsen frost. Solen skiner .



I morgon skall vi fira Davids födelsedag. Det blir ett gäng här och Camillas smörgåstårta.



Tenalotta ligger och softar i sin biabädd. Dom har precis varit ute och gjort morgonbestyren.



Många pössar mom

2008-11-06 @ 08:33:31
Postat av: Chefen/ Syrran:)Freeport

Hej älskling... Gud va anrikt och vackert...de ser ut precis som på film;)



Önskar för 537e gången att jag fick vara med....



Puss puss, imorgon intager jag din säng igen eller kanske Davids om han inte passar sig ha ha...



Ligg med dig själv ditt lilla våp!!

2008-11-06 @ 09:52:55
Postat av: Johan Henriksson

Ehhum... Nu blir vi lite nervösa på G4 att du kommer att stanna i staterna! Verkar vara ett hyffsat ställe du var på,men om du kikar lite på din bakgård så har vi ett lika om inte finare ställe här hemma! Jag kan visa dig när du kommer hem. Dom har en lyxig restaurang dock iform av en pizza i en föredetta mack,men ändå! Stället är naturligtvis Hjällbo!! Må väl... Puss & kram

2008-11-06 @ 14:13:05
Postat av: Madman69

Jag vill ha semester nu när jag ser bilderna. Fan vad nice det ser ut jag är avundsjuk som FAN:P

2008-11-06 @ 18:10:39
Postat av: Emilia

Mom: Jadu, jag njuter verkligen till fullo. Det är ju faktiskt en hel vecka kvar. Gårdagen var helt perfekt och avslutades med en grym utekväll. Nja, Obama hysterin är inte så påtaglig. Folk pratar ju givetvis om det och man ser massa dekaler och sådant. Men det är inte kaos. Hoppas det är snö när jag kommer hem. Enda sättet för mig att bli glad. Puss



Jenny: Ja, det var verkligen som en film!! Galet.. Mysigt med kalas, självklart får du sova i min säng. Men då gäller definitivt händerna på täcket regeln! Haha.. Älskar dig..



Johan: Jag vill gärna att du tar mig på en guidad tur i Hjällbo, så ska jag ta ett beslut efter det! ;-) Puss



Nilvall: Du e Athena-söt!

2008-11-06 @ 20:36:25
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Yvonne Sjöbol

:det känns som det hänger lite snö i luften. Men det kan väl inte vara det enda sättet att få dig glad?????????



Nu är du lite orättvis. Det skall jag viska till Athena och Troya så är dom griniga på dig när du kommer hem.FYYYYYYYYYYYYY

2008-11-06 @ 22:12:56
Postat av: Jossi

Emilio detta inlägg fick mig att tappa andan. Och hur många gånger ska jag säga till dig att sluta skriva om starbucks? Förstår du inte att lilla patetiska Jossi, som by the way aldrig ens varit i närheten av något som börjar på star och slutar på bucks väldigt gärna vill ha en sån? :) Haha! Utsikten ser helt otrolig ut men jag tror att du gör det svårt för oss samtliga stalkers att se det när du finns med på kortet - Amanda var inte så dålig hon heller...



Nu har jag skickat ett långt mail till dig. Tänkte spelat cool och tagit allt när du kom hem men jag kunde inte hålla mig helt enkelt, förlåter du mig?



Det har varit ett par frostnätter/mornar/kvällar och förra veckan var det verkligen helt vitt ute så vi får väl hålla tummarna nu då!



Älskar dig kompis

2008-11-06 @ 23:13:25
URL: http://jossigossi.blogg.se/
Postat av: Emilia

Mom: Förlåt. Det finns mer än snö som jag längtar till. Min säng till exempel.. Haha. Puss



Jossi: Min kära vän. Ditt mail gjorde mig mycket rörd. Det var längesedan någon gav mig så vackra ord och så mycket positiv energi, i text. För att behålla censuren kommer jag därmed svara på dina frågor i mailet. Älskar dig!!

2008-11-07 @ 01:29:54
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Johan Henriksson

Läste någonstans i din blogg att du var i en studio som bla Eminem hade lirat i! Är det sant? Isåfall säger jag shiiiiiiit och du min hjälte..hehe...!! ;)

2008-11-07 @ 04:26:24
Postat av: Emilia

Johan: Det stämmer. Vi brukar vara på efterfest, även igår, hos Eminems och Dr.Dre's musikproducent. Så de spelar in sina plattor där ja. Kommer mer i bloggen om det inom kort. Puss

2008-11-07 @ 05:07:18
URL: http://svensksynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0