The break-up!

Jag blir ju bara förbannad..

En period i mitt liv spenderade jag många vakna timmar framför min tv. Filmer, nyheter, tv-serier, dokumentärer, jag gapade som en fågelunge och lät den ena skiten efter den andra fylla min öppna käft. Väl inne i det såg jag inga tecken på att något skulle vara fel. Fråga en pundare om dennes syn på droger så förstår du min poäng. Tv tittandet tärde t.o.m med på mitt dåvarande förhållande. Kan ni förstå den arma pojken som blev åsidosatt tack vare "Big Brother". Att han stannade. Nu vill jag även göra klart för er att mitt tv tittande inte var mer överdrivet än mina vänners. Vi var alla junkies.

Men någonstans på vägen så tappade jag intresset. Jag vet inte om det ersattes med vad som i folkmun kallas "ett liv" eller om jag helt enkelt hade fått nog. Mitt undermedvetna tvingade mig att agera. Så min tv fick stå oanvänd. Nu är det mer på den nivån att jag planerar att sätta mig framför tvn, men skjuter det framför mig. Det är bara ångest. Så har det varit i ca 1 års tid. Om jag ska vara riktigt krass så är jag better off alone.

Nu har jag däremot tvingats möte min föredetta kärlek och det bildas genast en frän smak i munnen. Det tar emot att sätta sig i soffan och stirra på burken. Men jag har tagit mig igenom flera program och det finns bara en sak att säga. Vilken jävla skit!!! Vilken otrolig jävla dynga! Skulle det vara avkoppling att kolla på någon annans problem? Självklart finns det ett eller annat bra program, men det mesta är ju reality-skit. Mängder av skitnödiga idioter som faktiskt drar ner sina tittares intelligens flera steg. Nä, jag är övertygad. Den här separationen kommer jag inte att ångra.

Varför är det alltid så mycket månad kvar i slutet av pengarna?


Idag bär jag faktiskt huvudet högt. Har återigen lyckats åstadkomma en utsökt måltid. Jag har tidigare övertygat både mig själv och min omgivning att jag inte kan laga mat. Det bästa sättet att slippa. Man lär ju vara dum i hövvet om man hjälper till att reducera lyxen att komma hem till en lagad middag på köksbordet. Så därför har jag undvikit köket ganska så bra. Men nu har jag bestämt mig för att ta ytterligare ett steg mot pensionen. Eftersom jag inte är ett stort fan av snabbmat så måste jag ju dessutom utöka mitt register. Bo hemma hela livet känns dessutom lite smått förståndshandikappat..

Hushållet är ju nersmittat med något luftburet virus som slukat många offer. Värst drabbad för tillfället är nog Manda. Så därför ska Johanna ta ut mig på rastning ikväll. Får se vad det blir, men jag hoppas att det inkluderar alkohol..

JUST DET JA! Präktofaktorn har ju faktiskt klättrat två steg idag. Powerwalkade i ca 45 minuter! Tog även tjuren vid hornen och ringde lite +46 samtal. Jag har ju känt mig ganska bitter och äcklad av min mobil det senaste, men det var inte så farligt idag. Vi kom ganska bra överens. Jag och mobilen. Men det kommer ta lång tid att återbygga den relation vi en gång hade.

over and out.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej mitt hjärta! Ska snart åka och jobba och vädret är jävligt deprimerande rent ut sagt, ska jag vara ärlig så är det helt kol-svart ute! Likaså när man kommer hem och klockan har passerat 16.30. Kom hem med lite solsken nu. Helvete vad jag saknar dig! Enormt mycket kärlek! / Frida!

2008-11-04 @ 05:45:31
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: Yvonne Sjöbol

Hej snuttan, jag har ju ett arbete som innebär att jag inte behöver gå upp när det är mörkt. Så nu lyser solen lätt igenom en tunn sky med lite frostigt i luften och det är ljuvligt.



Idag kommer tenalotta hem och jag tror Troya saknar henne.



Det blir den dag för mig med bara hemma jobb så facet behöver inte vara perfekt. Allt har sin fördel.



Ha det, kram mom.

2008-11-04 @ 08:48:20
Postat av: Jenny/ syrran

Hallå tjejen min!!

Jag och Athena sitter på jobbet och väntar på att klockan skall bli 9.15 så vi kan testa brandlarmet...ha ha.Hon sussar så gott i sin bädd, medans jag sitter här med en kopp kaffe. Kom just på att jag glömt min matlåda i kylen, så idag får jag gå här hungrig. Tänker inte sänka mig så lågt att jag äter på något utav våra ställen här...Bläää!



Va mysigt att du ringde igår hjärtat, det värmde i hela kroppen.... Älskar dig min kärlek!

2008-11-04 @ 09:09:21
Postat av: Emilia

Frida: Det är väl härligt när vintermörkret sliter tag i en. Här är det också lite mörkare, men betydligt varmare och soligare under dagen. Miss you!!!



Mom: Skönt att slippa allt mörker, fast det är bra mysigt när vi kryper ner framför öppna spisen. Det vill jag göra direkt när jag kommit hem. Med båda tjejerna,på mattan.



Idag har jag och Johanna varit på Third street och vid Santa Monica piren. Haft hur mysigt som helst. Nu ska jag snart krypa ner i sängen och hoppas på mer sömn än föregående natt.. Puss

2008-11-04 @ 09:10:57
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Madman69

Hej snygging försökte svara på ditt sms i går men jag vet inte om det kom fram...Ser fram i mot att testa dina nya matlagnings kunskaper någon gång hemma hos Jenna eller något liknande ställe:)



Puss i ljumsken

2008-11-04 @ 09:13:58
Postat av: Emilia

Jenny: Fan vad ni är söta!! Det är bra att min hund hjälper till att sköta mina arbetsuppgifter när jag är borta. Frågan är bara hur välbehövd man är egentligen om en hund kan ta över för en? ;-)



Likabra att gå hungrig som sagt. Jag är också hungrig, men vägrar att äta, är för trött.. Love yoooooou!

2008-11-04 @ 09:14:13
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Emilia

Nilvall: Fick ditt sms. Dock kan trafiken vara lite som den vill när det gäller sådant. Jag lovar att jag ska ta fram mina kunskaper en dag. Så får vi hoppas att du inte dör.. Nu behöver du bara hålla ställningarna några dagar till för mig. Sen är jag hemma igen!!!! Puss

2008-11-04 @ 09:17:04
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Yvonne Sjöbol

ChiO, Jenny o Hanna skall sussa i din säng på fredag igen. Mysigt va? Jag skall snart tända brasan.



Undra om inte du skall jobba lite MK när du kommer hem? JennY är på G. Du kommer att behöva massa extrastålar. Här kan det bli hur grymt som helst det vet du?



Du och Jennypenny kan fixa lite saker ihop och peppa varandra. Ni är faktiskt båda aktiva konsulter nu.



YOU CAN DO IT.



PÖÖÖÖÖÖÖS MOM

2008-11-04 @ 11:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0