A never ending love story...

För varje andetag jag tar älskar jag det här landet lite mer..

Det är inte ofta detta drabbar mig, men det känns som om mina ord börjar ta slut. Jag som alltid har en åsikt och svar på tal. Skulle dock tro att det är mina försvarsmekanismer som börjat arbeta för fullt. Jag ska inte hem. Jag bor här nu. Det kände jag imorse. När jag körde min kvinna till college, i vår bil. Därefter åkte jag ner till stranden. Parkerade hos min favorit parkerings-dude. Smsade lite med mina amerikanska vänner. Sen pratade jag med en utländsk kille som var från ett land som heter Sverige. Det ligger i Europa. Där går det vilda isbjörnar på gatorna. Han var söt, men lite väl torr. Reserverad och tillbakadragen.

"Eskapism - Verklighetsflykt eller dagdrömmeri. Man skyddar sig från den obehagliga verkligheten genom att tränga bort den under en längre eller kortare period."

Är det inte så att man kommit en bra bit på vägen när man är medveten om sina fel och brister? Eller är man helt enkelt mer efterbliven om man vet om sina fel och brister, men ändå väljer att bortse från det?? Jag har faktiskt inget vettigt svar. Trots att täcket snart ska slitas av och tvinga mig att vakna ur min dröm så vet jag att det kommer bli kanon hemma. Jag skulle inte byta mitt liv hemma om jag så blev erbjuden att bada i rysk kaviar varje dag. Har mer än någon kan önska.

Många tankar har gått till min älskade "tattar-släkt", vi är en enda stor familj och om jag befann mig utanför dessa blodsband skulle jag spytt. Men helvete vad underbara alla är. Var och en av oss tar mer plats än vad som finns att tillgå och ljudnivån är enligt folkhälsoinstitutet icke godkänd. En mormor som dansar på borden och en moster som köper mark för att slippa grannar.

Det finns så mycket mer att tillägga, men med risk för att göra denna blogg till något av "Blondin Bellas" verk så ska jag sluta.



Dagens moralpanik består av följande. Hur kan en människa vilja uttrycka sin åsikt och samtidigt vara anonym? Om jag fick bestämma så skulle alla dessa ställas upp på en linje och en efter en känna skottet bränna i nacken, för att slutligen kippa efter sitt sista icke förtjänade andetag. För mig handlar åsikter om att resa sig upp och säga att "här är jag och detta anser jag om det berörda ämnet." Inget annat är godtagbart och uppmärksamheten bör ej riktas mot dess små gynnare.



Imorgon gott folk, då blir det Beverly Hills och lite annat som vi har på vår check-list!

Från och med nu återgår jag till mitt svenska 9000-kronors abbonemang. Håll tillgodo!!!!


It's hard to be free when you're down on your knees

over and out.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Sjöbol

Hej Snuttan, skönt att du upskattar släkten. Njut sista dagen. Du kan väl vara söt att ringa mig. Finns på mobilen när du vaknar. Är hemma ca 21.30 ikväll på den vanliga.



Dont worry, every living creature is ok.



Älksar dig, mom

2008-11-12 @ 09:21:12
Postat av: Madman69

Hej snygging!



Att en person som är så sprallig som du kan vara så klok är otroligt.



Miss you.



(Nu var jag lite mesig igen)



Puss

2008-11-12 @ 10:37:59
Postat av: Window Cleaner

Best so far.. X

2008-11-12 @ 11:16:26
Postat av: Yvonne Sjöbol

Du hamnar på Kjellekalas direkt på lördag om du vill.



By

2008-11-12 @ 13:34:22
Postat av: Emilia

Mom: Ja, jag slår dig en signal sedan.. Lite kalas är inte fel, bara jag slipper äta tårta ;-) Jobbar på lördag, men lite social orkar jag nog vara.. Puss



Nilvall: Jag är egentligen inte så smart, det bara verkar så i propotion till min personlighet ;-) Hoppas verkligen att du kommer och hälsar på mig på jobbet direkt när jag kommit hem!! Annars får mina andra kollegor "fosterställnings-duscha" mig, till följd av det nervösa sammanbrottet. Puss!



Raffe: Det var bara vinet som talade. X

2008-11-12 @ 17:03:17
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Chefen/ Syrran:)Freeport

Japp det är bara att vakna upp nu...det gör jag ur min månad av koma.....hoppas jag aldrig faller i den igen....ha ha!



Du är sååå välkommen hem, skall göra allt för att du skall trivas.Om jag så skall gå naken med bara bäte, basker och kängor på jobbet...Hi hi.





Älskar dig sönder och samman!!! Din Jenny forever!!!

2008-11-12 @ 19:17:50
Postat av: Emilia

Jenny: Jag tycker att du är elak. Ta med dig dina barn, skit i gubben och kom hiiiiiit istället!!!! Saknar och älskar dig!

2008-11-12 @ 20:28:08
URL: http://svensksynd.blogg.se/
Postat av: Madman69

Jag lovar att jag skall komma och hälsa på dig på jobbet.....



Puss i ljumsken

2008-11-12 @ 21:13:49
Postat av: Yvonne Sjöbol

Tårta på kalas är inget måste. Du får väl ligga raklång framför brasan på fällen om du är för trött.



Ha med dig nåt gott att läsa på planet eller tänker du sova hela vägen?



Pöss Y

2008-11-12 @ 22:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0