En räpas dagbok

Har haft killbaciller här de senaste tre dagarna.

Jag beställde mig en sådan där thailändare på postorder. Det var julerbjudande och därmed fraktfritt nu. Sparade 1270:- vilket kändes stabilt. Känns sådär kaxigt att julshoppa på en halv månadslön. Tur att min mor råkar vara hyresvärd, för då slipper man inkasso-brev när hyran inte är betald. Jag samlar ju inte vuxenpoäng precis.

Fick förövrigt en trevlig överraskning på posten igår. Tydligen så hade jag beställt en prenumeration på en tidning osm heter "Gör det själv". Som grädde på moset hade de skickat med en laserpekare som mäter temperatur. Vad i helvete man nu ska med en sådan till. Jo, men jag har alltid varit nyfiken på hur varmt mitt innertak är. Det haglade en del teorier om att det är en sådan som används när någon har klagat på värmen i sin lägenhet. Då kommer s.w.a.t patrullen med lasermätare och gör en blixtsnabb kupp. Snabbt in, snabbare ut och pang så har man beskedet. "Ta på dig en extra tröja".´Det finns liksom inget att överklaga. Lasermätaren har aldrig fel.

Nä, men dagarna med besök har varit mer än godkända. Har hittat en person som lämnar intryck och ger eftertanke. Det värdesätts. Vederbörande fick sig dock en känga när han spenderade mer tid med min bror än med mig. Vad är oddsen för att man ska råka ut för något sådant liksom? Han valde brorsan. Tyckte väl att jag skymtade en tub med vaselin i rummet.

Nu ska vi inte gå över gränsen. Det blir så tråkig stämning då. Vi träffade Jenny och lilla familjen, tog en fika och skulle shoppa lite. Tyvärr stod det helt stilla i min skalle. Irrade runt som heroinist med grav abstinens. Blev inte speciellt nöjd med inköpen, men det är tanken som räknas heter det va?

Jag ska berätta en liten hemlighet. Det blev faktiskt väldigt tomt här hemma när han väl åkt. Med mitt jobb så är jag inte van vid att umgås med folk på fritiden, men det fungerade ju faktiskt rätt bra det med. Väldigt bra.

Nu blir det att stämpla ut för dagen. Ska nämligen jobba imorgon, på julafton. Eftersom jag hellre blir full än att umgås med familjen så jobbar jag jul och är ledig på nyår.

Whatever gets you through is gonna bleed you dry.

over and out.


Kommentarer
Postat av: Frida

Fan vad jag älskar dig, du e grym! Hoppas du har haft det underbart med R. Puss & Kyss

2008-12-25 @ 00:42:47
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: Emilia

Frida: Alltid ;)

2009-01-02 @ 22:55:40
URL: http://svensksynd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0